måndag 28 november 2011

Dagen därpå ...


... som är idag .., blev en lugn dag.

När jag, klockan fyra på morgonen, släpper ut harry för en liten kiss-sväng, står jag barfota på stentrappan och ser en alldeles stjärnklar himmel och stormen har lagt sig.

Som en annan värld är det!

Och när jag åker hem från jobbet, då är klockan halv fyra och solen är på väg ner.

Här står jag och väntar på grönt ljus; det är alldeles innan Steninge där arbetet med att färdigställa cykelbanan från Steninge till Haverdal nu, äntligen, är inne på sluttampen - åååå - det har tagit hela sommaren!

Bilrutan åker ner och kameran plockas fram från anoraksfickan.


Det första jag gör är att köra ner till Oskars hamn, där pv har sin lilla Askeladden.

Stranden där harry och elvis brukar leka, är helt dränkt i vatten .., allt ser annorlunda ut!

Och på bilden här ovanför ser ni hur det var igårkväll .., inte undra att jag var rädd!
Grusvägen är sank av allt vatten ...



"Du anar inte hur det ser ut nere i Skallkrokens hamn!" säger en kund i affären.
Det är i Haverdal det.

Bilden här ovanför visar lilla båthamnen här i Stensjö.
Ända fram till det blå "huset" har vattnet gått!

Och någon annan vet berätta att Prins Bertils Stig som går längs havet, där har det spolats iland miljontals stenar från havet och man får kliva och hoppa fram!

"Hej du .., ja, er båt har klarat sig bra!" säger en lång man med skägg.

Ja, just det, det är honom vi har mött flera gånger i sommar, då, när vi varit nere vid båten.


Så här ser det ut nere vid lilla hamnen.
Vid pilen skymtar pv:s båt.
Den lilla.


Och så här ser det ut när jag kör hemåt.
Svindelvackert.

Och tänk .., nu är jag ledig hela tisdag och halva onsdag!!

Detta är inget annat än ren och skär lycka.

Äjmen.

(Ps. Vinsterna postade idag, bara så ni vet.)

2 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Vilken tur att både ni och båten har klarat sig.
Men det är visst en storm till på gång, så håll i hatten...!

Elisabet. sa...

gunnar: ja, det känns jätteskönt!
Vi åkte ut ikväll och tittade till Motvillig Bloggs sommarhus nära-nära-nära havet. Å, jag skulle aldrig våga bo med havet alldeles bakom husknuten! Det d å n a de!