tisdag 29 november 2011

Fri Tid ...


Vilka ljuvliga ord: f r i tid!

Och på den här fria tiden, kör jag till jobbet vid kvart över sju och inväntar Elvis husse och Elvis hoppar glatt in i baksätet på Saaben och så kör vi hemåt.

Ååå, harry nästan skriker av glädje när kompisen kommer in i huset!

Det blir stranden och ängen och där träffar vi Elsa och Alice (labrador och dalmatiner) och så småningom ytterligare en labrador och tänk er själva fem hundar som leker oavbrutet och springer runt, runt och skäller och gläfser och det är svansar som står rakt upp i luften och det nosas i rumpor och så mera lek!

På väg hem upptäcker jag att två tallar har knäckts av vinden häromkvällen.
Det är på grannens tomt.


Medan kaffebryggaren sörrrplar, putsar jag fönster i all hast.
Fyra fönster är nu klara.
Efter det våldsamma ovädret kunde man knappt se ut ..., det var som om någon hade kastat en spann med mjölk över rutorna!


Det här är efter-bilden och skillnaden är faktiskt större än vad som syns här.

Nu blir det kaffe och god macka och klockan elva ska jag åka till Särdals Kvarn och titta på lite uppmuntringslotteripriser.

Agnetha .., nog ska du väl ändå vara med också?

7 kommentarer:

baratradgard sa...

Jag är inte så noga med det där att putsa fönstren innan adventsstakarna ställs fram men jag tänker på alla mina superduktiga väninnor nu! Som putsade hela fredagen och lördagen för att sen få allt jobbet spolierat av stormen!

Men nu skulle jag nog må mycket bättre om jag tog och putsade bort stormsmutset från köksfönstren! Speciellt när jag ser dina före- och efterbilder så är ju skillnaden enorm.

Elisabet. sa...

baratradgard: jag putsar inte för att det är advent - städar inte inför jul eller advent heller - men nu var det så extremt äckligt sörjigt på fönstret!

Och skönt att ha det gjort.
"Men du vet väl att det ska komma kulingvindar!" sa kvinnan jag mötte nere vid havet.

Ja, ja.
Då får jag väl putsa igen ,-)
Det går fort, jag har skrapa och synar inte alltför noga ,-)

Anonym sa...

Vad ska man göra för att vara med i lotteriet? / Agnetha

Anonym sa...

Har snurran klarat sig ??

Anonym sa...

Fint och mysigt det blev! Själv fuskar jag lite när det gäller fönsterputsningen ;)

Steel City Anna sa...

Oj vilken storm! Hoppas den inte kommer hit.

Evas blogg sa...

Nog syns skillnaden allt! Tack för en trevlig pratstund!