lördag 3 december 2011

Om Härs & Tvärs och Sportiga Jenny ...



Den där lotterifilmen blev ju lite hipp-som-happ (någon Oscar lär det inte bli här inte ...), så här kommer bättre bilder så ni ser vad ni har vunnit.

1:a priset är här ovanför och går alltså till Härs och Tvärs.

I fjolsomras satt härs-och-tvärsmadamen, hennes man och sonen ute på altanen och fikade nybakad sockerkaka om jag inte minns fel .., och det var första - och hittills enda - gången som jag har träffat den vänliga damen (som i mina ögon inte är en "dam", utan en ...., ja, inte damig, i alla fall .., mer som en som tycker om det enkla, ja, det kanske damer också gör).

Här ett inlägg som jag tycker säger så mycket om henne.

Och här ett annat.


Sportiga Jenny är madamen som arbetar så idogt; ibland på bibliotek och ibland på turistbyrån i Gränna!

Marmeladburken är inte så stor som man kan tro .., det gäller att få ner dem i kuvertet ,-)

Jenny har jag aldrig träffat, men det blir säkert av - telefonsurrat har vi i alla fall gjort -.

Här berättar hon hur det kan gå till på turistbyrån ....

Och arbetar man med turism, så är väl steget inte så långt till att man själv tycker om att upptäcka världen?

Om såna upptäckter berättar Jenny i sin andra blogg.

Stort grattis till er båda och idag ska jag göra paketen klara och så kommer det till veckan!

Nu återstår två dragningar och det är alltså fyra färre deltagare i tillbringaren.

Nästa lördag är det dags igen!

7 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

det kändes fint att läsa mina egna inlägg..
saknar skrivandet eller rättare sagt klådan att skriva..
när jag är ledsen och trött kliar det inte i fingrarna...
planen är att sommaren 2013 vara i fas med mig själv.. jag tar små steg hela tiden och glädjer mig åt att det faktiskt känns som planen håller..
kram till dig elisabet, som fortfarande kallas ystads-elisabet av mig till maken, som ger gladbudskap varje dag till oss andra.

Anonym sa...

Du är helgullig med dina presenter.
Många blir glada och muntrare....
Tack och kul att pv hänger på.
Kram från Eva i Tyresö

Elisabet. sa...

Härs och Tvärs: men ännu bättre vore det om jag nu finge din adress ,-)

Och jag håller tummarna för att din plan håller.

Eva i Tyresö: ,-) Du förstår, jag är helt övertygad om den som har roligast är jag själv ...

Jenny sa...

Jag kan fortfarande inte fatta att jag vann! Det gjorde min, annars ganska sega dag, på jobbet. =)//sportigajenny

Elisabet. sa...

sportiga jenny: så roligt för mig!!

Monica sa...

Grattis till vinnarna men for att fa smaka PVs plommonmarmelad far vi nog komma till Halland sjalva;-)

Elisabet. sa...

Monica: säg inte det .., två dragningar återstår ,-)
Men ni är ALLTID välkomna och jag lovar att ni ska få smaka den goda marmeladen och nybakade scones till!