lördag 12 november 2011

Kväller ...


Och nu har familjen utökats; nu är här två hundar och två katter.

Nytillskottet är en svart labrador - han heter Elvis - och är elva månader .., och Elvis husse är min arbetskamrat och nu ska vi ha honom (hunden) här i en veckas tid, när husse och matte susar iväg till Egyptens land.

Det ska nog gå bra.

Men aningen oroligt blev det för arbetskamraten och hans flickvän, ty idag skadade sig Elvis i sitt högra öga och det blev akut-besök på djursjukhuset i Slöinge och nu ska vi sköta om det skadade ögat efter bästa förmåga; det är salva och ögondroppar flera gånger per dag.

Tur att man har en kvalificerad vårdutbildning på hela 20 veckor i bagaget!

Här ska minsann vårdas!

Och nu är jag så trött efter dagens arbete, att nu ämnar jag faktiskt göra natt.

Ajöken, sa fröken.

(Och jag är fortfarande i chocktillstånd över alla ni som skulle våga spatsera omkring uppe bland molnen .., ja, i Kina. Det var i inlägget längre ner. Och mossfolk!!! Aldrig hade jag väl drömt om att du skulle våga! Gunnar skulle t.om kunna tänka sig att betala för äventyret, om det nu inte var Rexxie! Nä. Aldrig. )

1 kommentar:

Mian sa...

Då blir det full fart i huset misstänker jag. Kul för Harry att få en lekkamrat i en hel vecka.
Hoppas att det går bra med ögat!