torsdag 10 november 2011

Några kvällsfönster från ....


"Hej!

Nu var det väl ett tag sen du fick fönster av mig, men idag fick jag med mig kameran på stan.
En vacker dag med sol och grönt gräs så det kanske rent av konkurrerar med polska ambassaden. (Eller var det någon annan tomt som hade så grönt?)

Här kommer två bilder som visar fönster på badhuset.

Den övre bilden visar resten av gaveln ut mot vattnet och jag har inte sett det tidigare, men visst ser det ut som en sån där båt som man snickrade ihop av lite brädstumpar?
I mittenvåningen finns resaturangen och på taket finns en nybyggd bastu!
Tyvärr började det nyrenoverade badhuset läcka i den delen som bastun tillhör, så den delen är stängd igen och jag har inte varit där än.

Men visst är det lite häftigt att ha en bastu på taket med havsutsikt?


Jag tyckte det var så grann färg på himlen i fönstret där lönnen speglar sig.
Innanför de fönstrena har badhusrestaurangen ett "finrum" som man kan reservera om man vill äta avskiljt.

Hälsningar Cecilia N."

Inga kommentarer: