måndag 26 december 2011

Hurra för Micke och Kajsa!


Just idag fyller min svärson Micke 40 år, ja, det är honom ni ser på bilden, om än i något yngre upplaga.

Nåväl, han är - som min pappa skulle ha uttryckt det - "välhålle" ..., och ytterst vältränad, det var ju Micke som hade förstasträckan på stafettvasan och den klarade han med bravur!

Jag vet nästan ingen som har en sån härlig telefonröst, som just denne Micke.
Om jag vore sjuk och skulle behöva ett tröstens ord, då vore en sån röst (lugn och trygg) just vad jag skulle vilja lyssna till.

Här kommer ett stort grattis från oss i det gula huset!
(Och här kommer en rörlig bild på jubilaren .., ja, det är på den lilla filmen han vinkar glatt!)

En annan som fyller år idag, är pv:s brorsdotter Kajsa.
Stenbock, hon också.

Kajsa har (kärleken förstås .., han heter Emil ...) flyttat från Småland till Frösön i Jämtland och till pv:s förskräckelse har hon ju där alla möjligheter att träna på snö inför vad som komma skall .., och tänk - hemska fasa - om hon slår honom vad gäller tiden!

Här kan man ta en titt på och även lyssna till .., den alltid så varma och glada Kajsa.

Stort grattis till dig också!

3 kommentarer:

Evas blogg sa...

Frösön! Men så otroligt trevligt intiativ. Ja här finns fina spår, eliten tränar ju i Ösd. och vm-tävlingar körs där. Ett perfekt ställe att bo på om man gillar skidåktning. Hör du det pv? ;)

Elisabet. sa...

Eva: han skulle nog gärna flytta norrut när han går i pension, den saken är säker. Men inte jag ,-)

Evas blogg sa...

Kom igen nu Elisabet!