fredag 30 december 2011

På Spåret ikväll ...

... och vi kompletterade varandra bra, pv och jag själv.

Elizabeth Taylor kom jag på jättesnabbt och han var bra på Sheffield och gissa, om vi tänkte på Steel City Anna när vi såg bilderna från just Sheffield och gissa .., om vi sa (jag sa) att ..."å, men hjälp, så vackert, dit m å s t e vi åka!"

Paret Strömstedt är duktiga och sympatiska, däremot har jag såååå svårt för den kvinnliga parten i det andra laget, medan pv däremot tycker att hon är såååå härlig!

Tänk, att man kan tycka så olika!

13 kommentarer:

Steel City Anna sa...

Jag tyckte att det var så kul att de tog med så mycket Sheffieldbilder! Clotted cream smakar inte ister just, men jag tycker att hon är rätt trevlig :)

gunnar i vaplan sa...

Sheffield, kunde jag också tack vare "Steel City Anna".
Jag håller med PV om den kvinnliga parten, hon har verkligen en härlig utstrålning - henne gillade jag.
Paret Strömstedt är lite för mycke gulligulligt och lite tråkiga ;-)

mossfolk sa...

Tack för fina priset som kom idag. Disktrasan i all ära, men å så glad jag blev för snäckorna och sanden!
Perfekt att hitta ett sådant paket just när man kommer hem och är lite smådyster efter att ha lämnat in nyckeln på förskolan och sagt hejdå till alla barnen :)

gunnar i vaplan sa...

Mossfolk/Karin:
Tänk vilka glädjespridare vi har där nere i det gula huset på en kulle i landet Halland...
Jag är sååå glad över att fått lära känna dom.
(..och glad över att ha träffat dig också)

Ingela sa...

Jag hade också en väldigt bra omgång denna fredag. Tog Kuala Lumpur på första ledtråden. Men på "Vem där" gissade jag helt bortitok.

Ingela sa...

Undrar om vi kvinnor har svårare för JZ eftersom hon är så högljudd och lite gåpåig?

Elisabet. sa...

Steel City Anna: men å, så vackert det var .., ja, dit ska jag! Tänk så härligt att hyra bil och köra runt!

gunnar: jag tror att det är som Ingela säger ,-) (ang. J.Z).

mossfolk: härligt att paketet kom fram!

Monica sa...

Helt underbart var det, vi kom hem strax innan det började och maken hade sagt: jag måste vara hemma till "på spåret", det struntar jag i sa jag:-), men var i tid, sen hojtade han till! De satte ihop bilderna så bra och lite av stadens historia spännande historia hanns med. Och allt ska förstås upplevas i verkliga livet:-). Och jag blev varm i hela mig och tänk där satt Anna som studerade samtidigt som Fredrik fast han hoppade av (hade annat på gång:-) och det gick ju bra för honom ändå;-)

Monica sa...

Och den kvinnliga ni pratar om är precis till utseende och skratt lik en väninna, just skrattet tycker jag då också blir lite för mycket hos henne med;-). Paret Strömstedt är rätt gulliga, henne har jag fått en mer positiv bild av från krönikor m m. Niclas ser lite farbroderlig ut:-), lite för tidigt för det tycker jag.

Elisabet. sa...

Monica: jag som såg nästan alla avsnitt av Emmerdale Farm, beslöt redan i unga år att jag någon skulle besöka Yorkshire. Nu är jag ännu mera beslutsam ,-)

Monica i Skellefteå sa...

Har också svårt för Jessica Zanden. Det är nåt med hennes skratt...Det ropar se mig,se mig... och det vill jag inte göra!!!

Ingela sa...

För att inte tala om herrarna Herriot och Farnon! Jag älskade distriktsveterinärerna i Yorkshire.

Anonym sa...

Kanske snart dags för er i en omgång av på spåret.