torsdag 29 december 2011

Varav hjärtat är fullt ....



































21 kommentarer:

baratradgard sa...

Om jag ska välja en favorit av alla dessa kärleksfulla bilder så är det ändå den där båda katterna sitter och BLÄNGER!

Monica i Lysekil sa...

Åh, vilken härlig känsla det ger att se på bilderna!

Elisabet. sa...

baratradgard: det var när dom hörde ytterdörren öppnas och pv komma hem ,-)

Monica: mig med!

Ulrika sa...

Underbara bilder allihop. Vad vore livet utan djur?

Vi saaaknar vår lille Pyret, men glädjen över att han funnits är ändå störst.

Anonym sa...

Härliga bilder ,jag blir alldeles varm invärtes/Babsan

Sven Teglund sa...

Vilken fin djurparad!

Jag håller med, den finaste bilden är när de två katterna tittar åt samma håll. Ett så fint fångat ögonblick!

Titti sa...

Vicka goa bilder. Och Harry verkar vara en riktig livsnjutare :) - ja, allihop faktiskt.

AP sa...

Underbara! Allra helst underbaraste lilla Harry! Älskar bilen på PV och Harry tryggt i hans famn. Vet man hur mjuk Harry är smälter man av den bilden! Fina fina Harry! Jag är då rent orolig över hur han ska ta nyårsafton med alla smällare, är han ängslig över smällare? Fast ni ska väl inte vara i stan?

Biggan sa...

Åh Elisabet, tack för underbara bilder!
Katterna...så på pricken lika vår fd och vår dotters.
Dotterns är den brunbeiga 20 år och pigg lyssnar till namnet Busen, gör skäl för namnet.
Vår fd svart/vita namnad Fjåsen(betyder Fästman på Jämtska) avled i fjol 18 vårar ung, vi saknar honom oerhört, en speciell liten "Ferdinand som luktade på blommorna".
Jag skrev på din blogg för ett tag sedan under "Ännu ett kvällsfönster" Bert Bodin från Luleå hade sänt bilden till dig. Där skrev jag bla att jag gillar din och Berts blogg mycket, mycket.
Gott Nytt År önskar jag dig nu. <3

Elisabet. sa...

Ulrika: ja, det förstår jag .., så fina bilder du har tagit av honom!

Babsan, Sven och titti: visst blir man glad av bilder på djur ...!

AP: ,-)
Jo, den tycker jag med sååå mycket om. Och han är lika mjuk ännu, men ändå ganska morsk. Smällare har vi inte hört röken av .., flygplan bryr han sig inte om och inte åskknallar heller. Jag tror att han är rätt trygg, men det beror förstås på hans fantastiska fostran ,-))

Biggan: tack för alla snällord!Men du missar väl inte alla andra bloggar .., jag tycker att där vimlar av guldkorn i bloggvärlden, även om jag är såååå trög på att klicka mig in på nya. Jag skäms.

Biggan sa...

Ja Elisabet, jag är ute och snosar...Bla hälsar jag på hos Eva på Frösön/där jag bott min barn och ungdom på samma gata.
Vissa bloggar känner jag mig mer hemma hos sas.
Det enkla är det stora för mig i livet.

Monet sa...

Fantastiskt fina bilder. Och se hur du fått det!! Du ville ju ha det precis så här med hund och katter omkring dig och så bo så otroligt fint som ni gör nära havet och i makalösa omgivningar. Nytt jobb grejade du också, inte så konstigt men ändå - vilket flyt!!

Livet tar ibland underliga vändningar men det är otroligt roligt när det blir så här bra!! Och precis allt är du värd, din fine pv också.

Vi skulle inte klara oss särskilt bra utan vår lilla pudelflicka heller - djuren blir det som gör familjen!

Mian sa...

Underbara bilder! Kärlek!

Mian sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
mossfolk sa...

Så himla fina bilder!!! Fy så tomt det vore utan djur!

Steel City Anna sa...

Jag tänkte inte på djuren, bara att det var sommar och ljust och sol! Men nu har jag lagt märke till att det är djur på alla bilderna :)

Tankevågor sa...

Helt underbara bilder Bettan!! och jag hajar till varje gång jag ser en bild på Sigge...han blir bara mer och mer lik vår Merlin nu när han vuxit ur sin gänglighet som kattunge.

Blir hjärtevarm av de här bilderna.

bettankax sa...

Underbara bilder!:) Sen är det ju en som extra ljuvlig..;):)

Anonym sa...

Harry 22
Sigge 10
Pelle 11

Är detta rättvist, undrar två orättvist behandlade katter?

gunnar i vaplan sa...

;-)
När jag ser bilden där jag sitter i fåtöljen tänker jag genast på att alldeles precis snart eter att du tog bilden så halkade Harry ner från soffa med en duns. Han funderade yrvaket vad det var som hände...
Härligt fina bilder.

Elisabet. sa...

till er alla på slutet: ja, jag pratar bara för mig själv, men aldrig att jag ville leva utan djur och nog borde fler äldreboende få ha en katt eller hund som sällskap till de äldre!

Svar till två orättvist behandlade katter: jodå, det är helt rättvist! Ni har fått vara med på bloggen i flera år och nu är det den sistes tur ,-)

gunnar: den bilden hade jag också, men glömde lägga in den .., man ser hur han ligger på golvet! Vilket minne du har!