lördag 31 december 2011

Nyårsafton, tjugofem år senare ...


Då.

Det var då det .., hösten 1986, vi hade haft dop - Anders fick sina eleganta namn - dom som han mer än gärna hade undsluppit.

Nu är det en annan tid.

Nu är det nyårsafton 2011 och jag sitter inte längre i soffan hemma i Malå, utan i soffan Ektorp allt uti landet Halland.

Jag firar nyårsafton på ett för mig helt ljuvligt sätt ..., dvs, inga klackar i taket .., bara en massa lugn och ro och Roger Moore och gott vin och god mat.

Och jag har pratat med alla tre barnen och med deras pappa och hans fru och allt känns bra.

En av barnen har fest hemma hos sig .., en annan ringde från bilen, på väg till Bromma .., och ättapjötten ska hjälpa till med ordningen i Malmö.


Tidigare idag: AP är ute och rider med Taurus och tänk, visst är det otroligt, att han följer lilla plutt-Nelly i spåren, var hon än går!

Nelly före - Taurus efter.

Då är han alldeles trygg.

Och nu ska jag göra mig klar för en mörkerprommis med harry och pv (inte en endaste raket har vi hört eller sett ännu ..., här är tämligen lugnt och fridfullt) , allt medan Mr Bond charmar damer på löpande band.

Inga kommentarer: