lördag 26 maj 2012

Flitens lampa lyser ...

En tittar förstrött på Eurovisionsschlagerfinalen (och spelar Rumble).

Någon annan rättar nationella prov i matematik.

Den ena (den första) ska nu gå och lägga sig och får väl lyssna på radions P4 och höra hur det gick för de tävlande.

Den andre får nog sitta där vid köksbordet ett bra tag till.

Lite senare: ja, jag tycker inte att vårt bidrag var det bästa .., lite enjängt (borde passa mig utsökt, förstås ..) och jag vidhåller att Estlands låt och sångare var min favorit. Men grattis Loreen, med ett eller två e! Och kul att Sverige får ta hand om nästa års final. Jag minns fortfarande med glädje när vi senast skötte det hela (ja, vi och vi ...), det var det bästa jag då hade sett och då vann bröderna Olsen från Danmark med underbara sången om "stjerneskud".



Vilken härlig låt det var!

Inga kommentarer: