söndag 20 maj 2012

Fru Mossfolks glädje ....

Hej Elisabet! 
 
Äsch då, nu missade jag ju lotteriet.
 
Mest glad i veckan var jag i alla fall igår när prästen förklarade oss man och hustru.
En helt underbar dag blev det och jag får nästan ont i magen när jag tänker på hur familj och vänner ställt upp och hjälpt till att på alla sätt göra vår dag så fantastisk. 
 
Och gudbarnet och hennes storebror var sååå duktiga i kyrkan. 
De vågade till och med gå framför oss fram till altaret!
 
Alldeles lagom stort var det och efteråt blev det fika med en massa trevligt prat och några fina tal. 
Och alldeles intill fanns ett lekrum där barnen befann sig stora delar av tiden.
Utanför sken solen så att vattnet glittrade.
Whii jag blir alldeles lycklig bara jag tänker på det!

Hälsar FRU Mossfolk

Ps. Tack så mycket för kortet! Jag kände igen stilen direkt på kuvertet :) Ds.
 
Elisabet säger: men nu är det så, kära fru Mossfolk, att det fanns ett till lotteri ämnat bara för nyblivna brudar och den vinsten kommer med posten ,-)

13 kommentarer:

AP sa...

Grattis Mossfolk!

mossfolk sa...

Tack AP :)

Men Elisabet, vi har ju redan fått ett så fint kort!

Elisabet. sa...

Mossfolk: ja, men det var ju inte själva "vinsten" ,-)

Christina sa...

Jag blev tårögd på mossfolks blogg och nu börjar det igen, det är så härligt med kärlek!

Bloggblad sa...

Jag har också varit hos Mossfolk och glatt mig över deras unga lycka.

Men Elisabet, jag är helt förundrad över hur du bara orkar ha koll på allt och ha lotterier och skicka kort... Du är makalös.

Elisabet. sa...

Christina: ja, det var sååå roligt att se deras bilder!

Bloggblad: men ni gör ju precis lika mycket, men bara andra saker! Du promenerar och reser till spanien och sthlm och det är körsånger och psalmskrivande och allt möjligt.
Själv gör jag ju inte så mycket.
Det här är ju bara det roligaste jag vet .., och då tar man sig tid.
Men det är nog bara pv som skulle kunna vara min sambo, tror jag ,-)
Ingen annan skulle stå ut.

Tankevågor sa...

Här svämmar det över också i tårkanalerna! Vilken lycka...och det är så härligt med kärleken som drabbade de där två! :-)

Stort GRATTIS igen till brudparet!

Lisbeth

Cecilia N sa...

Klart bruden ska vinna!

Ruta Ett sa...

Jag kan bara hålla med BLoggblad - du är fantastisk med att hitta på uppmuntringslotter, skriver fina krönikor (Jag har allt läst dem sedan sonen gick med i Handels) i tidning och är en levnadskonstnär, tycker jag.
Vad beträffar pv så kan han skatta sig lycklig som är sambo med dig, för det kan bara finnas en Elisabeth, som du!

Elisabet. sa...

Tankevågor, Cecilia N & Ruta Ett: och särskilt roligt när man har följt med i den där love-storyn mellan herr och fru Norling!

Ruta Ett: ,-)
Tack du.
Annars säger alla "var rädd om den mannen!"

Ruta Ett sa...

Ja, klart man ska vara rädd om mannen, men som det står i Ordspråksboken i GT:
"Gods och gull kan ärvas, men en god hustru är en gåva från Gud."
(Detta gäller också kvinnosambosar har jag bestämt just nu!)

Så han har haft tur - han pv:n!

Anita sa...

Har tittat in och läst ikapp något... Jag säger som alla andra: du är helt makalöst underbar, Elisabet! Du är en av de generösaste och snällaste personer jag känner till. Du skriver och ger med ditt stora varma hjärta och jag vill ge dig den varmaste kramen som finns! Kram!

Elisabet. sa...

Anita: då slår jag armarna om dig också och ger dig en lika v a r m och go kram!!!