onsdag 20 juni 2012

En dag fylld med glädje ..

Först fikat på altanen tillsammans med väg-bule-byggarna, tillika grannarna .., och några timmar senare kommer Eva från Tyresö med sin man och det blir middag ute på altanen - stekt fisk - allt blir gott och vi sitter ute länge och Eva får låna min vita fleecejacka, för solen gömmer sig bakom Görans stora björkar.
Sen går vi Johanssonrundan och tittar på det annorlunda huset och så rakt ner mot havet och mot lilla hamnen till, där vi slår oss ner i inte alltför tjusiga trädgårdsmöbler, men sköna är dom .., och där kommer en bil körande med båt på släp (som sätts i sjön) och småtöserna försöker fånga fiskar ("får ni någon haj?" frågar jag), men det blir mest små, små räkor som hamnar i den illgröna håven, ja, lite tång också.

Det är en närapå magisk kväll.

"Vilken vacker färg på havet, just så här ska det se ut!" säger Eva när vi är på väg hem igen.

Jag säger att den finaste färgen på havet för mig, den ser man i Helsingborg .., där är det ofta som grönturkost, ja, jag såg den färgen på franska rivieran, just i utkanten av Antibes .., och jag såg den även utanför Rhodos, just nära vårt hotell som hette Nausika - där var vattnet mer turkosfärgat än grönt -.

Ikväll är vattnet blått som hemma i Malån.

Inga kommentarer: