måndag 18 juni 2012

Ingen fotboll - då blir vi deppade -!

Kör hem i regn och nästan mörker.

I Steninge springer en räv över vägen.

Klockan är tjugo över nio när jag svänger upp på kullen.

Radion är påslagen.

"Men ser du inte fotboll ..?" säger jag häpet.

Nä.

Tv:n fungerar inte.

Där är ingen signal.

Hos Telia Support får vi veta att hela landet är utan digitalt nät, i alla fall Telias kunder.

Kanske har någon sommarvikarie tryckt på fel knapp?

Åååå, stackars människa.

Efter att ha väntat i lång telefonkö, hamnar pv hos supportdamen Caroline .., och tänk, hon lotsar honom varligt mellan alla teknikaliteter och han är lugn och sansad och tackar henne för visad tålmodighet och tänk, vi får tillbaka bilden.

Nu stundar sänggående.

Upp i ottan för min del och jobb till halv tre.

Ledig onsdag.

Och Midsommarafton, men börjar tidigt dagen därpå.

Det går nog det med.



3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Då ljög supporten - såvida hon inte bara menade hela landet Halland...

Jag blev mindre förvånad över björnen än vad jag blev över det torftiga ordförrådet hos hustrun. Hade det varit i USA hade det bara blivit piiiiip genom hela filmsnutten.

Elisabet. sa...

Bloggblad: ja, det hade nog blivit minst några meeeeeters pipande ,-)

Hon måtte ju ha blivit chockad, eller rent av hysteriskt rädd ..!

mossfolk sa...

Ja, vi är teliakunder och hade allt nät hela kvällen... vet jag som hade fotbollen på trots att maken gick och lade sig! (fast det skulle jag förstås aaaldrig erkänna för någon ;)