torsdag 21 juni 2012

Och det blir ...

Inköpslistan från Västerås .., den har legat i Jessicas bakficka, skriver hon.
.. förstås som jag trodde.

När det är dags att åka hem, då är man svimfärdig av trötthet.

Mängder med sommargäster har anlänt och alla har kassorna har varit bekvinnade och när jag åker hemåt på moppen smajlar jag för mig själv .., ååå, vilken glädje att få sluta två timmar innan stängning!

Annat som har varit till glädje: det här var första dagen på evigheter som jag kunde gå nästan som vanligt från sängen i morse .., och faktiskt hela dagen!

T ä n k ..., om det ville hålla i sig!

Annat; mindre roligt: igårkväll spelade jag Rumble mot sonen och på sista omgången fick jag in över 1400 poäng på en runda (den sista av tre i ett spel) och jag tänkte att nu ..., nu, spöar jag äntligen Anders!
Kollade genast när jag vaknade i morse och skrek högt!

"Nej, men ...!"

Tror ni inte att han slagit till med ytterligare etthundra poäng och därmed var vinsten hans.

Aj, aj, aj.




5 kommentarer:

Rexxie sa...

Var stolt över att alla Anders'ar verkar vara väldigt intellektuella!

:-)

Elisabet. sa...

Rexxie: men jag fattar det inte! Förutom lagboken, vet jag knappt att han läser några böcker ..,var hittar han alla orden????

Gunilla sa...

Hoppas det blir ordning på knäna så du kan dansa runt midsommarstången. Glad midsommar! (Och vad är spelet Rumble för något?)

Anonym sa...

Ungdomen tar täten! Trevlig midsommar! ellem

Elisabet. sa...

Gunilla: nej, någon dans runt stången blir det inte .., har inte blivit sedan jag fick egna barn ,-)

Och här ska det regna i en och en halv dag, med början vid tvåtiden. Tur att vi tog frukost ute i solskenet nu på morgonen ,-)

ellem: tydligen ,-)