torsdag 19 juli 2012

Dagens fotoutmaning - A -.

Det här är Alva Hansson - tre a:n  i ett svep -.

Alva är storasyster till Vera som ni kunde se igår och så här fin hade hon gjort sig .., med läppstift och allt.
Och halsband med hjärtan.

Nån kanske undrar varför jag ofta kapar huvuden så där utan vidare?
Jo, det är för att jag egentligen tycker att det blir mer spännande på det viset.

Ungefär som när min pappa i början av 70-talet slutade att köpa tidningen Fib Aktuellt.

"Du vet Elisabet, det är inget spännande när man får se allt ...", sa han, lite stillsamt leende.

Ett A till - a som i annons -. 

Den lilla hjärtevärmarskylten hittade vi nere vid hamnen i Mjällomslandet i Ångermanland.

Och ja, såklart köpte vi saft och inte avskydde vi den heller.

7 kommentarer:

Larsson sa...

Gullig annons...

Marit Johansson sa...

Helt underbar skylt, undrar om dom fick några reklamationer.. knappast! Så himla gulligt!

anemonen sa...

Klok far du har. Jag tycker personligen att det inte är korrekt att lägga ut sina barn på nätet så du gör alldeles rätt att kapa ansiktet. När det själva är så stora att de kan säga ja det är ok att du visar mig då är det en annan sak. Jag hoppas att affärerna gick lysande.

Eva Trillian sa...

Bästa reklamskylten :)

Grandprix 63 sa...

Hahaha! Inte kan man avsky hemgjord saft. Jag hade köpt ett glas extra

heidi sa...

fiffiga barn som skriver en sådan skylt:)

jag gillar bilder som tas ur ett annat perspektiv än dom vanligaste:)

Freja sa...

Vilken fantastisk affisch! Hjärtevärmande! Fler handlare borde ha den principen att man fick lämna tillbaka om man avskyr det man köpt ;-)