onsdag 18 juli 2012

Här och nu ...

Alldeles förbi av trötthet är jag, ja, det är jag som om jag skulle behöva semester för att ha semester.
Så där som om allt kommer ifatt en när man väl blir ledig.
När man har längtat och längtat och räknat dagarna.

Och nu är den här - all den där ledigheten - och jag sitter ute i solen och förmår mig knappt att göra nånting.

Sitter bara.

Tittar på pv som klyver björkveden, läser DN som är tunn som ett reklamblad ..., hänger tvätt .., ja, sånt.

Gunnar, som har varit ute på vift och hållit sig kring havet, har kommit hem igen och sitter nu ute på altanen och kollar på bilder och undrar var Jan och Mian är .,. kanske är dom kvar på Öland och kanske kan han då träffa dem i morgon en stund, ja, när han ändå är på väg norröver?

Och pv rumblar med Maria - som inte har tid att svara - och jag vinner över Anders (som ska på simträning, han ska förbättra frisimmet) och någon hamrar ihärdigt.

Men tänk, att den lille Gransångaren, han har nu tystnat.

Nu hörs knappt en endaste liten fågel.

11 kommentarer:

Lena sa...

Det tar tid att landa i ledigheten och det måste ta tid, så sitt du på verandan i solen ett tag till :-)

Turtlan sa...

Ställtid råder i gula huset tänker jag.
Fortsätt med det ett tag till så blir det bra!

God ställtid från mig.

Evas blogg sa...

Just så, ställtid. Den behövs. Sitt ett par dagar till så ska du se att du får nya krafter. Själv ligger jag i lägenheten i feber och hosta. Bättre saker kan man ha för sig en solig dag som denna :/

Ulrika sa...

Och jag längtar mig sjuk efter Riktig Semester.
Eller att bara få vara alldeles, alldeles ledig nån gång. Det är jobb jobb jobb jobb jobb jobb.

njut av att du faktiskt kan sitta och göra ingenting och vila. Kram!

Ruta Ett sa...

Gransångaren har väl också semester :-)

Cecilia N sa...

Jag tänkte också på din gransångare idag när jag satt ute och helt plötsligt blev varse att inga tornseglare var ute.
Har de alltså flyttat redan? Inte för att jag unnar dem det, för förra veckan var verkligen inte nåt lattjo uteväder. Kan inte varit mycket mat till de där flygarna.

(Fast nu har vi fått två häftiga dagar som jag njuter av.)

Hjortron sa...

Snälla du - gör nu ingenting - sitt nu där och tomglo och så kan du ju tomgå en stund. Unna dig att vara riktigt lat!
Ligg och lyssna på regnet.

qi sa...

Oj, där är ju Gunnar, hälsa!

Jag har också kylskåpspoesi på mitt kylskåp. Och en massa utklippta serier ur GP. + en del tänkvärda sentenser. mm

Ta det nu lugnt och var snäll mot dig själv på din semester. Vila i Ektorpsoffan. Jag har också skaffat en 3-sits Ektorp, underbart bekväm!

Eva i Tyresö sa...

Klart du måste få lata dig en lång tid.
Men pv kan nog inte lata sig på det sättet.
Jag säger bara PENSION Det är sköööönt.
Vi har husbilen här nu med alla tre barnen. Simstadion igår. Men kallt och blåsigt var det.
Erik har ont i ett öra men badar i alla fall.
Daniel här nästa vecka. KRAM

Mian sa...

Mian och Jan är kvar på södra Öland, men idag blir det nog regn (av lite mer ihärdigt slag...fram till idag har det varit fråga om skurar blandat med strålande sol) :-)

Cecilia N sa...

Fast idag hörde och såg jag tornseglare igen, nån kilometer bort.