söndag 15 juli 2012

P som i Polare ...

"Men oj, vad jag har blivit gråhårig!" säger pv när han ser bilden. Jo, jo.
Så går det när man skaffar sig sambo efter att i åratal ha levt ungkarlsliv.

Hos Fotorbrus - den ytterst eminente fotografen - finns nu en fotoutmaning.

Ordet PLÅTA är grunden .., och så börjar man just idag med bokstaven P och går sedan vidare.
I morgon är det L:ets tur.

Jag väljer P som i Polare och Pensionatsvärd.
Och ja, harry tror fortfarande att han är en liten valp.
Eller en knähund. Typ Pyttig Pudel.

16 kommentarer:

Ulrika sa...

Haha, Max tror också att han är en liten pytteplutt fortfarande. :-)

Pv - du är jättesnygg i grått, så bekyma dig inte om det!

SoF sa...

Tack för morgonens första skratt!

"Och ja, harry tror fortfarande att han är en liten valp.
Eller en knähund. Typ pyttig pudel."

Varma solen-tittar-fram-hälsningar!

Tony sa...

Jag har varit lite luddig kanske, men en eller flera bilder med lite text till går bra, som jag ser att du gjort nu :-)

Elisabet. sa...

Ulrika och SoF: harry brukar ofta hoppa upp i soffan även om tre personer sitter där och krångla sig in bakom och lägga sig uppe på dynorna .., jag tror att han inbillar sig att han är paris-hilton-hund ,-)

Tony: ja, jag blev ju så förskräckt när jag såg att jag öst på med ord, så det blev till att ta fram suddgummit bums ,-) Och så har ju Ulrika skämt bort oss och sagt att vi får göra "nästan-som-vi-vill" ,-))

anemonen sa...

Ett trevligt foto och text som jag gillar.

mellansystern sa...

Tjena grått hår är snyggt, värre är det med min lagvigde som efter 17 års äktenskap med mig inte har så mycket hår kvar, och skyller sin skallighet på mig, och jag tycker faktiskt att han gör det bra som står ut med en intensiv person som jag är och bryr mig inte om hans tunnhårighet då han är en underbar make.

Kram från kusinen

Heidi sa...

Vilken söt bild:)

Bildgatan sa...

Hahaha, ja det är hårt att skaffa sambo och speciellt en kvinnlig sådan. =) Detta får jag inte berätta för sambo, vad det beror på.

Underbart är det i alla fall med polare, av både den ena och andra rasen.

Mian sa...

Han klär verkligen i det gråa!

Ja nu är han på tok för stor för att sitta i knä, finaste Harry.
Vilka bra P-bilder.
Jag hoppar denna fotoutmaning, två nätter på Öland har precis bokats.

Mikael Bergman sa...

Bra inlägg och bild
mvh micke

Monet sa...

Pyttig Pudel. Kan det möjligen vara en viss liten fransk mademoiselle du tänker på? Pyttingen ifråga väger 2,5 kg så hon är lättburen!

Turtlan sa...

Stiligt med grått!

Han jag är iblandbo med har i.te så många gråa i kalufsen men i skägget lyser det vitt! Så här på lediga dagarfår det äxa fritt lite längre och då märks det att det är mer vitt numera.

P som i polare är han också :-)

Eva Trillian sa...

Polare :) Sköna bilder som skvallrar om att det inte är på låtsas :)

Elisabet. sa...

till er alla: vi sitter här i vardagsrummet och pratar och pratar och det diskuteras miljöpolitik så det står härliga till om det ..,-), alltså har jag inte hunnit svara er!

Monet: nej, jag tänkte inte på Dessin, utan egentligen småhundar i allmänhet ,-)

Mona sa...

Vilka härliga polare och ett riktigt skojigt bidrag. Inte lätt att vara stor hund, men ändå vilja vara en liten valp.

Marit Johansson sa...

Så gulligt, klart man vill sitta i knä och mysa trots att kroppen blivit stor :)