torsdag 19 juli 2012

Fotoutmaning 2 - NÖJE -.

Bilden är klickbar.
Hösten 2008.

Tillsammans med T åker jag till Irland på lillsemester.

Det blir några dagar i Dublin, därefter tåg till Galway .., det blir hyrbil och rondeller och vänstertrafik och nästan hjärtinfarkt och sist av allt västkust och nytt hotell .., korvar till frukost, vita bönor och skinka.

Sista dagen tar vi buss till flygplatsen.
Det är ett alldeles förunderligt ljus där uppe på dubbeldäckaren .., det känns nästan som om vi befinner oss i yttre rymden på väg mot Okänt Mål.

Det känns också som om vi alla är medvandrare längs själva livets färdsträcka ..., vi sitter intill varandra och målet är okänt.

Alldeles magiskt och underbart är det .., och detta att resa .., det är nog ett av mitt livs allra största nöjen.


// Det är Ulrika som har utmanat oss att hitta bilder till olika ord, ett för varje dag.

I morgon är ordet hårt/hård.


4 kommentarer:

SoF sa...

Mycket stämning i den här bilden Elisabet!
Vackert...

Varma-på-väg-till-fotomuseum-hälsningar!

Guy sa...

Jag vet att jag har kommenterat den här bilden förut. Jag tycker att det är det finaste fotot jag sett från dig.
Det är både en resa- och fönsterbild och ljuset är underbart.

heidi sa...

verkligen en fin stämningsbild!

Elisabet. sa...

till er alla: ibland har man bara sån tur .., jag tog upp lilla kameran och tog några bilder .., jo, jag hade förstås sett ljuset - det är ju alltid ljuset som gör bilderna - och så blev det så lyckat!