måndag 16 juli 2012

LÄNGTAN ...

Hos Fotobrus i Västergötland är det fem dagars fotoutmaning.
Ordet PLÅTA utgör stommen och så plockar vi en bokstav för varje dag.
Idag är det alltså L.

Jag väljer ordet Längtan.

Bilden visar mitt barnbarn Emil som har följt sin mormor - som är jag - till den grekiska ön Samos.
Vi har hyrt moped och kört flera mil runt ön och nu är det lunchdags och Emil får ringa hem till pappa och mamma i Upplands Väsby.

Han vänder sig lite bort och pratar lågmält.
Jag förstår att han längtar hem.

Andra deltagare i den här utmaningen, det hittar du här.

11 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Hur bra man än har det är det klart att man saknar de som inte är med :)

Tony sa...

Fin bild, texten gör att det blir full pott!

SoF sa...

L som i längtan...
Det valde Ulrica också, och jag tycker det var ett så fint ord att fokusera på.

Vackra bilder med stämning i - både här och hos henne.

Varma ÖÖÖÖÖS-regnshälsningar! :)

SoF sa...

...förresten.
Mina lövbilder var fotograferade i Västra hamnen.
Nästan precis vid Turning Torso finns en betongmur (kanske ett litet grönområde innanför?), som är klädd med den här klätterväxten.

Så fint tycker jag med det ruffa som möter bladen och alla dess färgskiftningar.
Å så de små fyrkantsöppningarna...

anemonen sa...

Det här var ett fint val till bokstaven L. För vem längtar inte till sina föräldrar när man är borta även om man har det aldrig så bra. Annorlunda och bra tänk.

Heidi sa...

Vilken fin tolkning av ordet L:)

Olga T sa...

Vilket fint inlägg! Text och bild ihop...och jag kan känna hur det känns.

Mona sa...

Klart att han längtar efter sin föräldrar. Fin tolkning!

Mikael Bergman sa...

fin bild med en fin förklarande text till
mvh micke

Grandprix 63 sa...

Kan inte annat än hålla med de andra. Bildtexten tog det hela en dimension längre. Vackert!

Elisabet. sa...

till er alla: vi har besök och det är inte så enkelt att sitta och kommentera och surfa runt, ja, utan att känna sig oartig ,-)

Men t a c k .., för snälla kommentarer! Och gissa o jag grunnar på å:et ,-)