onsdag 19 december 2012

Och här är vinnarna !! 


Stooort, stooort grattis till er båda!

12 kommentarer:

Ruta Ett sa...

"Allons enfants..." härligt att få höra Marseljäsen så här i jultider.
Lejonet Gösta har många strängar på sin lyra och sköter dragningen med den äran gör han också.
God Jul till både Gösta och Sonja önskar jag!...och grattis till vinnarna förstås

Ulf sa...

Grattis vinnarna.

Ni har tagit bloggtävlingarna till en ny nivå. Det var lika spännande som att se när Sverige ska lottas in i en grupp i fotbolls-VM. Dragningarna ska alltid filmas. Så är det bara från och med nu.

Elisabet. sa...

Ruta Ett: men har du tittat på rätt klipp nu ...., den franska nationalsången sjöngs ju förra vid förra dragningen ,-)
Ps. Ditt paket kom på eftermiddagen och jag ska hämta ut det när jag har slutat för dagen i morgon! Tack! Ds.

Ulf: jo, jo ,-)

mossfolk sa...

Tjoho!!! Vad kul! Jag som har väntat så på dragningen idag, ja om du tittar på besöksstatistiken törs jag nästan garantera att det varit ett besök i timmen från Örebro ;)

Tack!

Och grattis förstås, till Cruella!

Elisabet. sa...

mossfolk: och jag måste ju säga att det är himla roligt med ett låtsaslotteri där vinnaren blir så glad ,-))

Blomskottet kommer efter jul. Jag är rädd att det annars blir liggande och vissnar i nån postsäck.

Så länge ..., ska dom få bästa tänkbara vård och skötsel här i gula huset!

Anonym sa...

Ja, grattis till vinnarna och halleluja säger jag till att det blir en fortsättning på lotterierna.
Vet inte hur jag skulle överleva utan notarius publicus och regissören.
I love you som Elisabet säger.
Anne i Mantorp

cruella sa...

JAAAA! Den vinsten var en sann uppmuntran! Det är så körigt dessa dagar så jag har rakt inte hunnit tänka på någon jul ännu.

Tack rara Elisabet, Gösta och Sonja för fint lotteri, proffsig dragning och julhälsningar!

God jul till er också:-) Stenografen knattrar vidare...

Turtlan sa...

Avrundar kvällen med att titta på veckans viktigaste och finaste film!

Tänk vilken superb NP Gösta är! (F´låt PV... Du var ju i skolan)

Grattis till vinnarna och stort tack till Lotteridragaren (med skålen hemifrån Gula huset?) och producenten. Å självklart Sonja, kollegan utanför bild.

Får man nyfiket fråga vad Gösta arbetat med? Sonja vet jag Dui sagt vilket eminent yrke hon haft.

Go kväller på er!

Elisabet. sa...

Stenografen: ,-) Du får skicka adressen, så livräddarvinsten kommer fram ,-)

Anne i Mantorp: om nu inte världen går under i morgon, så blir det nog en ny film ,-) Tack för snällorden!

turtlan: han var oerhört driftig, cyklade iväg hemifrån som liten pojke .., jag ska berätta om det någon gång! Först var hon hos SJ .., sen var han distributionsansvarig hos Pressbyrån i Göteborg, och sen drev han eget företag, hade grillkiosk med servering och sånt i Ljungby - pv lär ha arbetat där -, då var det inte bara korvar som serverades minsann. Jag har inte känt honom så länge, men han är också en hejare på att filma! Så snart det varit en familjehögtid eller fest, har han varit framme med filmkameran! Och så är han oerhört allmänbildad, ja, skärpt, helt enkelt. Jag minns så förvånad jag blev när han svängde sig med såväl tyska som franska .., ska fråga om han har läst kurser eller hur i ...?

Evas blogg sa...

Grattis till vinnarna och tack Gösta för din perfekta roll som notarie publicus!

Ruta Ett sa...

Haha, hur förvirrad är inte jag!
Men nu har jag sett den senaste och den var minst lika bra!
Härligt att det fortsätter och vill du ha hjälp med dragning eller filmer så hör av dig. Här finns resurser!
Hoppas att kjolen "faller dig på läppen"! :-)

Elisabet. sa...

Ruta Ett: jag ska hämta ut den i morgonförmiddag ,-) Spännande! Betalar den då också!