tisdag 18 december 2012

Och nu är han nöjd och glad ...

Lååång promenad i nästan vårligt väder och ingen halka alls; bara att spatsera utan rädsla!

På kustvägen passerar bilar nu och då .., jag ser en tomflaska i diket och några tomma ölburkar längre bort.
Nån som smygdricker på väg hem, kanske?
Nån som inte kan hålla sig?

Och nästan hemma postar jag julkorten - dom allra sista -, och nu är det snart dags att ge sig av till jobbet och jag fick moppelängtanskänsla nu när vägen var bar, men den får stå där den står och trängas med allehanda bråte i det som lär ska vara en carport.

Snart nog blir det vår.
Snart ska koltrasten flöjta från grannens tv-antenn .., snart ska stararna siiirla från taknocken.
Jodå.

Det går fortare än man tror.

5 kommentarer:

cruella sa...

Deppigt som sjutton med snön som försvinner! Tids nog är det dags för vår.

Anonym sa...

Var inte för säker du, än har vi inte klarat av den 21 dec 2012.
PV

Monet sa...

Klart ni ska ha en fin och vit jul? Blask är väl inget att ha.

Tack för så fint julkort och härligt godis som nu står undanstoppat till julafton!! Vinner jag en gång till får man ju nästan skämmans, inte minst med tanke på portokostnaderna! Kram. Om det så är det sista jag gör - man vet ju som sagt aldrig vad som händer om några dagar:-)

Eva i Tyresö sa...

Härligt utan halka!
men PV kan ju inte träna.

Elisabet. sa...

Cruella: ja, fy sjutton .., men nu fryser det till igen och det känns bra!

Monet: ha det gärna i frysen .., det är nästan godast att ta fram bara så där en och en ,-)

Eva: Nej, och han har åkt buss i snart en månads tid .., men är nog så vältränad, så det går bra ändå.