lördag 22 december 2012

Vett & Etikett ...

Ikväll fick jag ett underbart sms från en mig närstående dam som var på besök på Finaste Hotellet i Hufvudstaden och hon skriver smajlande att hon -där och på plats -, kommer på sig med att inte fråga efter toaletten, utan "damrummet", ja, det kändes nästan vulgärt med det senare .., och så vittnar hon om den härliga personalen som ..."får en att känna att det är helt okej att vara en lantlolla, helt grym personal!"

Det där läser jag med sån glädje .., och tänker att riktigt yrkesstolt personal, dom behandlar nog kreti och pleti precis likadant och med samma värdighet.

Lite senare råkar jag klicka in mig hos en sån härlig bloggerska som också berättar om ett besök på allra finaste restaurangen och då faller jag i gapskratt!!

Här är hennes rader.

Och nu gör jag kväll eller natt .., nu börjar min rallyvecka!

Ajöken, sa fröken.

Inga kommentarer: