tisdag 18 december 2012

DBFV för Turtlan i Karlstad ...


Utan tvekan så blir mitt bidrag förra fredagskvällen och den traditionella kvällen strax före jul som vi kallar för "Vi går ut och äter men äter inte Julmat"
Vi träffas, pratar, äter och skrattar oss igenom kvällen.

Gamla tjejgänget samlades på en av stadens restauranger och spanade in menyn. När vi väl skulle beställa så har jag och kompis C valt exakt det samma från menyn utan att ha pratat om det.
De andra damerna har valt helt annorlunda än oss två.

Vi två satsar på en rödbets och chevrésallad med pinjenötter till förrätt. Sedan en fisksoppa till huvudrätt.
De andra valde pasta, hamburgare och dylikt. Ja sånt där mer vanligt.

- Vi två är väl "lite udda" i vår matsmak säger vi och ler.
- Nja, inte udda.. vi har smak sa vi!

Men Du sa jag till C. Vad skulle Du välja för glass om det fanns flera sorter att välja på frågar jag henne.

- Pistage svarar hon snabbt och bestämt.

Men herre je... svarar jag. Hur lika smak har vi?

Finsmakarlika enas vi om!
Just det! Pistage här med!

Tänk vad ett sånt litet samtal kan glädja och ge minnen!

Turtlan

(sen att hon valde cappuccino och jag vanligt kaffe behöver vi ju inte nämna.......)

Inga kommentarer: