torsdag 19 september 2013

Det bästa för ellem i Skellefteå ...

En av ellems rabatter ...


Hej!
 
Det bästa för mig i veckan är att jag äntligen tagit mig för att gräva om perennrabatten på framsidan. Den har med åren blivit ganska “ogrejdi” dvs rörig. Dessutom  ligger  den ganska torrt till. Nu har jag grävt upp alla växter och lökar, delat, sorterat. '
 
Nu finns ny jord och det som ska vara kvar är planterat tillbaka, i lite annan ordning. 
Jättedaggkåpan är delad i mindre delar och det mesta ligger nu i sopsäckar för vidare transport till dem som har plats för dem. Lite taklökar och krolliljelökar följer också med. 
 
Jag tar en gammal bild från ellem: Gullgentianan med humlan ....
 
Tyvärr kan det inte bli nån bild eftersom det nu blir mörkt så tidigt. Det är också därför projektet tog flera kvällar!
 
Nu blir det spännande att se hur det ser ut  nästa vår! Ska nog se om jag hittar nåt nytt att plantera också. Finns plats nu. Men det måste vara nåt som tål lite torka och helst blomma lite senare på sommaren.
 
ellem

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, så ser sandbädden ut på våren.Nu väller växtligheten över kanterna. Sanden är täckt med gräsklipp men det syns inte så mycket av klippet heller.ellem