onsdag 18 september 2013

Det bästa för Guy i Arvidsjaur ...


Hej Elisabet!
Jag passar på att skicka ett bidrag till DBFV medan jag är kvar i Sverige.
Förra gången jag skrev ett inlägg till DBFV så vann jag och orsakade en massa  kostnader eftersom jag då bodde i Thailand. Nu försöker jag igen. Om jag skulle vinna något blir det alldeles säkert billigare.


Jag kan läsa! Inte utan en viss ansträngning, men jag håller på att läsa min första bok sedan maj. Jag har lite problem att se klart så jag gissar ibland.
Min (bristande) koncentrationsförmåga har gjort att jag inte kunnat läsa längre stycken, men den har också blivit bättre så jag läser flera kapitel ibland.

Jag har alltid läst.
Som barn läste jag på paketet med KalasPuffar och på smörasken. Därför har det känts tungt emellanåt, men nu känner jag att jag passerat ett stort hinder på vägen.

Boken jag läser ser ni en bild av här ovanför. Den skildrar mina hemtraker i nordvästra Ångermanland. Bokens handling tilldrar sig vid slutet av 1800-talet och 1900-talets början.
Det finns inte så många böcker skrivna om denna avkrok av Sverige.



En mycket god vän från den tiden jag gick i skolan där har rekommenderat den.

Jag är också glad att kunna berätta att det nu är bara en månad tills jag reser till Thailand.
Lördag den 19 oktober startar resan från Kallax.
Jippi!!! Biljetten är betald.

Kram, Guy.


1 kommentar:

Eva i Tyresö sa...

Så glad jag blir att höra att Guy är på väg tillbaka igen efter sina konstiga "äventyr". Men oj vilka fina Arvisjaurbilder vi fick!
Måtte nu kroppen få vara bara lugn och glad. Kram från Eva i Tyresö