måndag 16 september 2013

En dag kvar ...


Förra sommaren var den här tösen en av dem som jag tog under mina vingars beskydd, ja, när hon kom som ny kassörska/sommarjobbare till affären.

Liiite bekymrad var jag allt.
Hon var så flink i fingrarna och fort-fort skulle det gå och i mycket kände jag igen mig själv .., och vet minsann av egen erfarenhet .., att när det går undan så där i en faslig fart .., då kan det bli knepigt.

Men den flinka tösen, hon blev till en fullfjädrad kassörska och sååå duktig!
Alltid vänlig och tjänstvillig .., rar och fin mot kunderna och en underbar arbetskamrat! 

Den här sommaren har vi ofta haft kvälls/eftermiddagspassen tillsammans och det har flutit på så bra, så bra .., så där så man aldrig behöver fundera över vem som gör vad, det bara fungerar.

Men nu är det slut på det roliga, i morgon susar Josefine iväg till Australien där hon ska arbeta som au pair under en längre tid.

När au-pairandet är tillända, då tänker Josefine sig en framtid som läkare eller civilingenjör.

Jag hoppas på det förstnämnda, för åååå, en sån fin doktor hon skulle bli!

Lycka till nu Josefin!

Med största nöje ska jag följa dig på det där äventyret. 


Inga kommentarer: