onsdag 30 oktober 2013

Den första av tre ...


Varannan vecka är det som att vara i paradiset; tänk .., tre lediga dagar på raken och den fjärde börjar jag inte förrän klockan tolv på dagen!

Det är nästan som en minisemester och fast jag så ofta säger hur oändligt bra jag trivs med mitt jobb, så är detta att vara ledig och ha flera dagar fria .., det är onekligen så ljuvligt, så ljuvligt!

Den här dagen börjar med en ljust blå himmel.
Tittar jag ut så ser jag knappt ett enda löv på träden ..., och vid fröautomaten är det nu full fart!


Även pensionatsvärden är fri.
Igårkväll fixade han alla rutorna till växthuset, dom som seglat iväg och ett av dem hade kommit säkerligen fyra - fem meter bort och alla höll! När växthuset inhandlades valdes härdat glas .., det är vi ytterst tacksamma för just nu.

Tre lediga dagar ...
Vad finns på agendan?
Jo, jag ska försöka fixa skrivaren till datorn .., putsa köksfönstret som sitter så pass högt att jag inte nådde igår .., kanske räfsa lite löv .., jag ska köpa textpennor och vi ska ordna med lottdragningen.

Ungefär så.
Det kan också kallas för att bara  n j u t a.







2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Fågelbilden är så snygg. Kan göras till mönster på en bricka. Eller ett glasunderlägg. Eller en gardin. Eller ett bokomslag. Eller på en mugg. Eller som tavla. Eller ....
.. Ja, meningen kanske har gått fram. :-)

Elisabet. sa...

Bert Bodin: ,-))

Du är bra snäll ibland, du.