torsdag 31 oktober 2013

Det bästa för Anne i Mantorp ....


Hej!
 
Den här veckans bästa är dels att vi har normaltid igen. Det passar en nattuggla som jag mycket bättre,
för nu behöver jag inte känna mig skamsen om någon ser mig när jag halar upp persiennerna.
 
Så är det ett nytt spel som jag börjat med och om jag bara kunde skulle jag länka till det, men det kan
jag inte. Det gick jättebra tidigare att länka saker och ting, men nuförtiden är tekniken verkligen vrong
med mig.
 
Spelet heter My Little Farmies och om någon i bloggflocken har gott om tid att försjunka i odling,
djurhållning, hantverk med mera, så kan jag verkligen rekommendera spelet. Och det är gratis, även
om man kan snabba upp spelet med en pengainsats om man har lust med det.
 
Kram/Anne i Mantorp
 
/Elisabet säger: Anne, det där påminner om Farmville som jag ägnade mig åt under någon månad år 2009. Jag blev nog besatt!!? Man skulle sköta sina djur (klappa getterna, t.ex. som hoppade så glatt och blev glada ...), det skulle skördas meloner och druvor och hästarna skulle förstås ha mat. 
Under en bussresa till Kristianstad (jag skulle på läkarbesök inför knäoperationen) såg jag pumpor ute på en åker och kom just då på att jag alldeles glömt bort att skörda mina pumpor på farmen!  Då tänkte jag att nu får det vara nock ,-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, det var ju det jag skrev - man måste ha tid att försjunka i spelet för något annat hinns knappast med, inte i början i alla fall.
Visste väl att du skulle få till en bild också. Du är bäst. Tack.
Kram/Anne i Mantorp

Elisabet. sa...

Anne i Mantorp: kram till dig själv!
Glöm inte att skörda!