fredag 1 november 2013


Ikväll ...

.. var Skavlan bättre än någonsin!
I alla fall gästerna.

Kanske för att en av mina stora favoriter, norske sångaren Björn Eidsvåg var där (ååå, som jag lyssnade till hans musik under de första åren som ensamseglare!) och där var även Johan Rabaeus, Carolina Klüft, men allra, allra mest intressant var ändå den charmerande Elise Lindqvist som hjälper prostituerade kvinnor på Malmskillnadsgatan i Stockholm.

Allt annat förbleknade!

Och jag höll gråten mest hela tiden, för denna Elise påminde så oerhört mycket om min mamma.
En kvinna till brädden fylld av energi, drömmar och glädje .., och ändå, så oerhört jordnära och realistisk!

En som gör nånting!

Här är programmet.

5 kommentarer:

Kattis sa...

Jag tänkte också på det där, det att göra något, att faktiskt göra skillnad .

Steel City Anna sa...

Jag skrev precis om Skavlan. Ett väldigt bra program och mix av gäster. Ibland får han till det :) Elise var otrolig. Så oförställd rakt från hjärtat.

Turtlan sa...

Jag såg inte ikväll men då ska jag verkligen efterkolla på play. Tack för tipset!!! Låter spännande!

Eva i Tyresö sa...

Väldigt bra alltihop!
Det kändes så intressant hela tiden och visst påminde Elise om din mamma.

Ingela sa...

Såg inte så koncentrerat i går, det hände annat under programmets gång. Får nog titta igen. Men jag gillade Carolina Klüft. En härlig tjej som absolut kommer att ha ett liv efter idrottskarriären också. Jag såg henne i somras, hade skåpet bredvid henne i det norrbotttniska äventyrbadets omklädningsrum. Hon ser så liten och späd ut i TV, men det kan jag tala om att hon inte är i verkligheten. Jag kände mej som en hobbit bredvid henne. Apropå den läskige Simon Cowells kommentar om den norske sångaren - säger man så om en annan människa???