tisdag 29 oktober 2013

Och i morgon blir det dragning ...

Följande madamer ligger och skvalpar i glasbringaren ..., hoppas att ni har det bra!


1. Jo, det var Eva i Tyresö som vittnade om glädjen i att ha hamnat hos en alldeles underbar tandhygienist.

På förmiddagen var jag hos en tandhygienist. En för mig ny.....nu igen...
Jag talade om att jag var rädd gnällig och pjåskig.
Hon var helt förtjusande hela tiden och bedövade och arbetade noggrant i 45 min.
Hon var från Syrien ursprungligen men uppväxt i Sverige och gift med en svensk.
Hon var så innerligt rar att jag blev verkligen på gott humör 
Det kostade 700 kr som vanligt  och jag cyklade hem med några nya tandskötselpinaler bl.a. en liten vatten-fluor-spruta att använda på vissa ställen.
Jag har allt i en liten  korg som jag tar fram på kvällen vid tv:n ca 15 min .
Tandborstningen kommer lite senare.
Tilläggas bör att jag har inplantat som måste skötas och dåliga tandanlag efter mamma!
Vilken gullig tjej som i det läget kunde göra mig glad. 
Otroligt.


2. Och det var Ulrika som stormtrivs på sitt nya arbete bland får och lamm och kalvar och en massa garn och ostar! Och inte minst bland bloggvänner som tittar in för att köpa garn!


3.  Det var också Kerstin Hedgren som hade haft pysseldag och som gladdes åt familjeliv.


4. I Frankrike hade Monet och hennes man hittat en sushirestaurang som gjorde livet glatt för dem!
"Äntligen!" skrev hon.


5. Kattis hon skrev så här:

Det bästa i veckan för mig, det är att varje kväll få ligga under mjuka täcken på storsängen och läsa Harry Potter, högt, för en alldeles trollbunden sjuåring. 


Det är också bra och fint, att få ta del av andras glädjeämnen på din blogg!



6.  Lotha, min kusindotter, hon gladdes åt att snön hade kommit!
Och kanske lika mycket att sonen var så lycklig över den sakens skull.

Foto: Nellys husse eller matte ...



7.  Ann i Göteborg - ni vet, hon den storartade -, hon skrev så här och det handlade inte om Nelly, utom om hennes katt, men där var ingen bild och alla som har husdjur vet precis ändå vad det handlar om ....

"Den bästa kompisen man kan ha om man är lite nere, lite sällskapssjuk eller lite frusen.
Helt klart det bästa hela veckan!"



8.  Babsan i Uppsala hon hade varit ute på landet och berättade hur mysigt det var med elden i täljstenskaminen ...



9. I Skellefteå bor ellem och hon skriver så här: 

"Nu firar jag att jag har haft min CPAP i ett år. Den har helt förändrat mina nätter och därmed mina dagar eftersom jag nu känner mig pigg på ett helt annat sätt. Vill inte tänka på hur det skulle vara utan den.

Nåt annat som gläder mig just nu är att jag är ledig tre dagar. Ska försöka att inte bara vara “nyttig” utan även njuta av sånt som jag tycker är roligt. Blir nog lite bakning och det är ju både nyttigt och roligt tycker jag. Så ska vi ha middagsfrämmande ikväll, svåger och svägerska. Och nu strax ska vi åka till stan och se om vi kan boka en solresa fram i vår."

 
Nu hoppas jag att alla är med! 
Vinsterna då?



Jo, två filmer från Babsan (vinner du, så får du ett annat pris) och så en påse chili från den schangdobla chiliodlerskan i Västmanland, Birgitta Palm - Andersson. Stort tack till er båda!

1 kommentar:

Bloggblad sa...

Jag hinner ju aldrig med... men går omkring och är lite småglad för jämnan över att allt f.t. är så pass bra.

Har ägnat många timmar i dag åt att förbereda 40 minuters underhållning - med bilder - om min barndom och Frälsningsarmén. Tack och lov för Powerpoint som gör det så enkelt.