torsdag 22 maj 2014

Ja, jag vet .., man ska inte ....! 



Men jag gör det ändå ..., tipsar om en dokumentär som gick rakt in i mitt hjärta! 
(Människor blir så less när man tjatar om ett bra program .. men hur ska man kunna låta bli ...?)

Mormor, mamma och jag
Norsk dokumentär från 2013. 
Tre kvinnor, tre generationer. 97, 64 och 40 år gamla. Hur ser de på sina liv, med dess med- och motgångar? 

Fotografen Camilla Næss går på upptäcktsresa i sin egen familj - med mormor, mamma och hon själv.

Även i SVT2 23/5, SVT24 24/5, SVT2 24/5 och SVT2 25/5

Jag är helt förvissad att t.ex Bettankax .., Tankevågor .., qi och säkert många flera skulle tycka om den!

Här är länken.

10 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Jag såg den och gillade verkligen den...!
Heja SVT säger jag återigen.
Inga problem med att betala licenspengarna :-)

bettankax sa...

Bettankax älskade den. Mycket.

Elisabet. sa...

gunnar: det gläder mig!

bettankax: ååå, så glad jag blir! Och jag tänkte mycket på min egen relation till min mamma .., jag visste aldrig nånting om hur hon egentligen tänkte .., hon öppnade sig aldrig - mormor bodde för långt borta för mig -, så där vet jag inte.
Och även om man kände sig älskad, så var det inget som sades så där rakt ut.

Dubbelörn sa...

Åhhh den här hade jag markerat o ska absolut titta på den.

Evas blogg sa...

Den måste jag se!

Elisabet. sa...

Dubbelörn och Eva på Frösön: jag tror verkligen att ni kommer att tycka om den! Hon är så rak, dottern som gjort filmen.

Ruta Ett sa...

Den ska jag absolut se!
Jag tycker att det är så kul att du rekommenderar filmer och program. Det är inte alltid jag hittar eller tänker på att se vissa program och sedan glömmer jag bort dem.
Tack Elisabet!

cruella sa...

Va, det kan man väl inte bli less på? Blir man intresserad så tittar man, annars går det mig bara förbi. Den ser intressant ut, dokumentären, men svtplay funkar otroligt dåligt med min svajiga uppkoppling. Tyvärr. Men den finns nog kvar länge eftersom det är ett egenproducerat program.

Elisabet. sa...

Ruta Ett: härligt, du kommer att tycka om den, tror jag!

cruella: jodå, det är många som tycker att man skriver dem på näsan ... "titta här nu, det här är så bra!"
Men jag menar mest bara som ett tips - man missar ju själv små och större guldkorn - och blir tacksam om någon vinkar till ,-)
Och du har helt rätt, den visas i ett helt år på SVT.

mossfolk sa...

Jag tycker också att det är bra när du tipsar... alldeles särskilt om bra dokumentärer. Fast den här såg jag faktiskt när den gick. Alldeles av en ren slump zappade jag förbi precis när den började :)