måndag 19 maj 2014

Pensionatsvärden har bytt jobb ...


Medan jag själv drömmer om att jag befinner mig hemma i Malå och ska till att arbeta på Ica Nilahallen och då har glömt koden till butiken eller har missat att räkna kassorna, har pv mer storslagna drömmar.

Ibland är han uttagen till världslaget i längdskidåkning (och han finner det inte alls helt ologiskt heller .... tvärtom!), ibland är han nära att vinna Vasaloppet.

Och i natt har han bytt karriär; han fick nämligen order om att dela ut Hallandsposten till prenumeranter boendes på planeter i yttre rymden .., lydde ordern och gav sig iväg i en raket!

Åt detta har jag skrattat högt för mig själv hela morgonen.

6 kommentarer:

Ulrika sa...

Det var inget dåligt uppdrag, det! :-) :-)

Elisabet. sa...

Ulrika: och det värsta var att han tog sig inte tillbaka till jorden igen!

Ulrika sa...

Ajdå! Haha :-D

Eva i Tyresö sa...

Men varifrån kommer sådana drömmar????

bettankax sa...

och jag tänkte mest på att han fick långt att pendla till jobbet. Men å andra sidan mycket träning på köpet. Till nytta för hans andra karriär.

Pernilla sa...

Haha! Tänker lite som bettankax. Plötsligt blir sträckan Sälen-Mora bara en kort uppvärmning. ;-)