torsdag 10 juli 2014

Den här värmen ....

 ... tar nästan kål på oss. 
Man får mest gjort under tidig förmiddag. 
Tvättmaskinen går för runt .., lakan torkar på mindre än en halvtimme!
 
 Mellan varven lägger jag mig på soffan och tittar i den helt underbara boken som jag köpte på Akvarellmuséet i Skärhamn, "Naturlära" av och med Lars Lerin.
 Tänk, att man kan bli på gränsen till förälskad i en bok! 
Ni kan förresten stryka orden "på gränsen". 
 Fyrahundra kronor kostade den.
Den är värd precis vartenda öre.
 Boken är tung och egentligen omöjlig att hålla i om man ligger ner, men man kan ju ta det som träning. 
Gäddhängsträning. 

 


Allra mest tycker jag om Lerins målningar av björkar, fiskar och fåglar.


Titta, man riktigt känner hur tjocka fiskarna är! 
Och den där döda blicken.



 Och det bästa med boken, det är texterna vid sidan om. 
Sånt tycker jag om .., blandningen av bild och text. 


Allt är inte målningar, där finns även fotografier.


Tänk, vilken tapet det skulle bli! 


Och tankar och mera texter. 
Vilken fin present detta blev till mig själv!! 
Tack AFA och tack Elisabet!
 


7 kommentarer:

Babsan sa...

Oj, oj den boken måste jagköpa

Anonym sa...


Boken kanske man kan få låna om man
är snäll.
Det är svårt skriva när svettdropparna rinner ner i ögonen.
just nu har Karlsro i Steninge 28,9
grader puu!!!!


Hälsar Friherinnan.


Ruta Ett sa...

Den verkar fullständigt underbar och oemotståndlig. Men inget att läsa i sängen.

afBabs sa...

Åhhhh!

Hans bilder/målningar känner jag till - har sett på tv, gått på utställning...

Men de här texterna har jag missat.
Så bra!

Tack Elisabet för att du visade. ♥

afBabs

afBabs sa...

...å på tal om värmen.

Jag tror jag dööööör!

Brukar aldrig klaga på vädret, utan tar det med ro.

Men min kropp trivs definitivt inte med temperaturer runt 30 grader.

Jag svettas konstant, och ingenting kan man sysselsätta sig med - bara en väntan på "bättre tider" som gäller.

Elisabet. sa...

Babsan och Ruta Ett: rekommenderas varmt!

Friherrinnan: det går bra det!

afBabs: texterna gör lika mycket, tycker jag .., det blir liksom en helhet.
Och ja, jag uthärdar inte heller den här värmen och tänk, på måndageftermiddag ska man arbeta i den!

Steel City Anna sa...

Han är fantastisk, lerin! Vilken fin bok.