fredag 11 juli 2014

Ikväll blir det dragning ....!

Det bästa för mossfolk: lille Noah ....

Och så här i sommartider är det lite mer knapert med deltagare, men å andra sidan .., så ökar ju vinstchansen!

Följande är med i dragningen, det är:

mossfolk som gladdes åt guldklimpen/pricken som nu kommit till världen



annannan, hon hade pilgrimsvandrat.
"Att vi genomförde en pilgrimsvandring till Santiago de Compostela! 115 kilometer på sex dagar och en upplevelse det är svårt att sätta ord på, fast jag har ändå försökt lite grann på min blogg den senaste veckan."


Turtlans glädje var även den stooooor, hon och M har äntligen hittat ett hus och det blev deras!


Friherrinnan i Steninge hade varit på ett äldreboende och besökt en gammal bekant!



Babsan i Uppsala skriver så här ...
"Hej på dig.
Det bästa i veckan var att jag tog "lillsemester" alldeles själv och åkte ut till ön!Oj vad gott jag har mått.Sovit länge,händer ytterst sällan.Promenader,sett film ,läst och ätit i mitt tycke gott..Det andra bästa var  att svägerskans katt Sune ,som är en upphittad stackare vågade sig in i mitt kök och fick lite gravad lax.Jag tror han kommer in nästa gång med. Blir till att köpa lite gott och vara beredd./Kram från Babsan."



Eva på Frösön, men nu på Rödön berättar om sin glädje ...
"Egentligen har det inte hänt så mycket den senaste veckan. Jag har mest gått här i skogsbrynet och skrotat. Hämtat in ved flera gånger per dag och eldat i kaminen. Ingen sommar här än. Glädjeämnet har varit att det, trots kyla, blommar så fint i vår lilla trädgård. Nyponrosen är helt vit av små vackra blommor.

Ett litet det bästa till är, jag har äntligen blivit färdig med en tavla som jag har jobbat med i tre månader. Inspirationen har fattats men nu, helt plötsligt, fanns den där igen.

Kram Eva,"


Och slutligen, STORARTAT som skriver så här ..
"Det bästa förra veckan var otvetydigt när Ann B. ringde och erbjöd mig att delta i konsthantverksutställningen, som är i ett gammalt segelmakeri i Skärhamn på Tjörn första veckan i augusti.
Där kommer jag att vara i sällskap med två keramiker, två som målar i olja och en grafiker och så jag då.
Det känns lite konstigt, eftersom jag aldrig tänkt på mina kläder och annat jag gör som konsthantverk, men sånt stärker ju självkänslan och identiteten.
Segelmakeriet ligger nere i hamnen och det är massor med turister och seglare som besöker Skärhamn på sommaren, inte minst för Akvarellmuseets skull och i sommar ställer Lars Lerin ut också, precis som jag!
Om ni har vägarna förbi så titta in och säg hej! Och har vi inte träffats tidigare, så är detta ett gyllene tillfälle.

PS Och om man vill så får man hemskt gärna sprida affischen om utställningen vidare. Ds.
 
Bästa hälsningar
Ann"


// Kommer ni ihåg vinsterna?


Jo, det är underbara Nostalgiboken, plus en fransk mattidning.
Båda vinsterna skänkta av Monet i Frankrike!
Tack snälla!

Vill någon fler vara med, så häng bara på!
Mejla glädjen till bisse151@gmail.com, så får även du vara med i glasbyttan!

Inga kommentarer: