lördag 12 juli 2014

Nästa veckas vinster ...


Förstapriset är en klädnypepåse som är större än vad bilden visar ..,  och den lilla påsen (som måhända inte är politiskt korrekt, det borde kanske ha varit en man som stått där med dammsugaren ...) inhandlades på Musolles museum inte långt från där Gunnar bor.
För övrigt ett alldeles fantastiskt litet museum, väl värt ett besök om man har vägarna förbi.

När det var dags att betala, satt Karin Rickardsson i den lilla musei-kassan.

Lillasyster med höger tumme upp.


Ja, hon satt inte i själva kassaapparaten, men intill.
Denna Karin visade sig vara en sååå rar och vänlig madame och var - i sig själv - värd hela besöket!

Tänk, så mycket det betyder med vänliga människor!

Från hemifrånresan finns det många såna, ja, människor som har förgyllt ens dagar.

Kassörskan på Ica-Tallen i Vilhelmina, till exempel.
Hon gjorde verkligen mitt hjärta varmt och när jag körde tillbaka till Kolgårdens campingplats (med kassen fylld med frukostmat), kände jag mig så glad och lycklig.
Det var till stor del den kvinnans förtjänst.






Tröstpriset är en helt ljufvlig liten äggformad tvål i en likaledes ljufvlig "ask".
Det är Monet som sprider den glädjen!
Tack snälla!

Såja, det är det bara att börja grunna på vad som var det bästa.
Eller ÄR.
Ni vet ju att det inte är så noga .., det viktiga är ju att vi delar med oss!

Mejla bara glädjen till bisse151@gmail.com, så .. ja, ni kan det där nu.

Och är där någon som  a l d r i g  varit med, men tänker .., "ååå, jag skulle ju gärna, men det känns så dumt ..., alla tycks känna varandra ..., glöm den tanken!! Kom med! Du ryms du med! Och du är så innerligt välkommen! Och är du en sån som har varit med ofta och tänker .., "nej, men jag kan inte .. jag har ju vunnit så ofta!" - glöm den tanken också - !
Hit kommer vinster så det räcker och blir över .., det vore ju bedrövligt om allt blev liggande här hos oss! Nej, kom igen nu, alla rara, goa vänner!

Inga kommentarer: