måndag 13 oktober 2014

Dagens fönster ...


God morgon i landet Halland! 
Det var ett tag sedan du fick ett fönster av mig. 

Det här fönstret tillhör ett mysigt fik i Lund där man på övervåningen har full koll över alla som passerar nedanför på gågatan. 

Här ska man helst sitta ensam och titta, för det är mycket splittrande att både vara trevlig med den man fikar med samtidigt som man nyfiket sneglar på folklivet nedanför. 
Och ingen ser att man fotograferar!

Ha en härlig söndag!

Kramar,
Torun

// Tack snälla Torun! säger jag.

5 kommentarer:

annannan sa...

Är det den lilla parken framför Grand man ser ut över? Det caféet måste jag besöka nästa gång jag passerar Lund. Jag har aldrig sällskap och att titta på folk i Sverige är alltid särskilt kul när jag kommer från utlandet!

Torun sa...

annaannan: Helt rätt! Har glömt vad caféet heter, men du lär ju hitta...

Elisabet. sa...

annannan och Torun: ,-)

Ruta Ett sa...

Ja,men Grand! Den vyn är jag bekant med!
Nu satte Lundasuget in igen!

Elisabet. sa...

Ruta Ett: Lund är så himla trevligt, tycker jag. Min syster bodde där under en massa år (ja, systerdottern också och hennes dotter) och vi besökte förstås oftast Lund när det var vår och fint. Att gå på bio i Lund, det var som att möta hela hela världen. Det surrade av alla möjliga dialekter i salongen.