onsdag 15 oktober 2014

Ledig dag ...


... och pv tog bilen (det ska ösregna mest hela dagen) och jag njuter av en helt fri dag.
Det är underligt, detta att man verkligen kan stortrivas med sitt arbete och ändå tycker man att det är det allra-allra bästa när dom lediga dagarna uppenbarar sig.

Så är det för mig.

Igårkväll beställde jag hem postens gröna och blå kartonger, lite vackrare frimärken (helt klart inspirerad av dom polska som var så fina!), tulldeklarationer och annat som måste finnas innan det är dags för kunderna att skicka paket till släkt och vänner i andra länder.

Posthanteringen som jag fasade så för, ååå, det är numera det bästa med jobbet!



Men nu stundar alltså tre lediga dagar på raken.
Jag har druckit kaffe .., ska läsa Göteborgs Posten .., ta harry på långrunda i regnet .., och bara njuta.



Här ligger min fine kompis och sover så gott .., förmiddagar är lugna dagar för hans del.
Och sigge har ätit frukost och kurar i den lilla blå plastkorgen i tvättstugan.

Ungefär så är livet i landet Halland.

Alldeles oerhört spännande som ni ser.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ungefär få känner jag också inför arbete/lediga dagar! ellem

gunnar i vaplan sa...

Ganska lika här i Vapan när det gäller spänningen. Vira sover i gungstolen, hönsfamiljen har placerat sig under fågelbordet och återvinner fröspillet.
Jag har fixat till fågelmatningen med en termometer.
http://217.208.138.62:50000/CgiStart?page=Single&Language=0

Kattis sa...

Här vårdas barn, som börjar pigga på sig... Dock är jag själv inte kry!

Bloggblad sa...

Jag ska strax göra som Harry. Har nästan överansträngt mig idag: Långpromenad + bak av fröknäcke (som äntligen blev riktigt lyckat)
och så fick dammsuga köket efter... ojojoj, måste vila på det!

Anonym sa...

Undrar om jag ska handla ngt idag, när jag ändå har bilen.
Pv

Turtlan sa...

Ett jobb på Posten hade kanske varit något för Dig? Om den fanns kvar men det gör den ju fast på annat vis ;-)

Elisabet. sa...

Gunnar: nu har vi ju valt att leva så här .., men någon större variation blir det inte ,-)

ellem: vi är nog många, tror jag ,-)

Kattis: då önskar jag dig god bättring!

Bloggblad: du tycks ha en oändlig energi!

Turtlan: ja, det är jättekul!