söndag 12 oktober 2014

Vem vann ...?


... brukar jag fråga Ulrika, hon som - i alla fall förr - ägnade rätt många kvällar åt diverse spel.

Nu kan jag berätta vem som vann den vackra "löparen" med domherrar: det gjorde Elisabet Nilsson i landet Halland!

Om jag säger att jag blev så glad så där så jag nästan dånade, så är det ingen överdrift!

Och friherrinnan som inhandlat dom här fåglarna och minsann hoppades att Gunnar skulle vinna .., jo, jo, så kan det gå när man är partisk i lotteriet ,-)!

Det fina Jämtlandskortet som Eva på Frösön målat och författat texten till, det gick till dagens födelsedagsbarn - Eva från Tyresö -!

Tack till såväl friherrinnan som till Eva i Jämtland!



Det här - en handvävd disktrasa i lin - är nästa veckas vinst och det är en gåva från min superenergiska kusin Mellansystern, hon som aldrig tycks vila!
En sak kan jag säga: hennes energigener har i alla fall  i n t e  hamnat hos hennes kusin!

Såja.
Då kan ni lägga er i startblocken inför den kommande veckans glädje .., så där så ni inte glömmer bort den!

Alla - verkligen alla - bidrag är varmt välkomna!



5 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Ja, den vill då jag verkligen vinna!!!

Elisabet. sa...

Ruta Ett: jag ska också delta, men inte med någon lott, för jag fick en egen som jag ska rama in ,-)

Babsan sa...

Redan inskickat

mossfolk sa...

Grattis till vinsten! Här tittade vi idag tillsammans och som jag höll tummarna för domherrarna :)
Handvävd disktrasa... en sådan fin törs man väl knappt använda?

Anonym sa...


jag missunnar inte dig den
Himla bra att du vann den så kan jag titta på den när jag besöker dig.

Fina fåglar

Friherrinnan