torsdag 16 oktober 2014

Kanske var jag tjugotvå ...?




I alla fall bodde vi i Kungsängen, tre mil utanför Stockholm och jag var på väg till jobbet tidigt en lördagmorgon och från bilradion hördes Ring-så-spelar-vi .., någon hade önskat "Wild cat blues" och jag skruvade på ljudet allt som gick och blev som  r u s i g ..., jag hade nog aldrig hört nånting så ljuvligt och medryckande och jag stannade bilen på parkeringen och lyssnade klart.

Det var den här låten som spelades och det var inget annat än   m a g i s k t.

Och tänk, ikväll ska jag få höra honom på riktigt.

Halv åtta på Halmstad Teater.

3 kommentarer:

gunnar i vaplan sa...

Jag hörde honom live på den tiden det begav sig. Han var på ett ställe som hette Runeborg här på Frösön.
Det var ett litet danspalats, typ Nalen, men mycket mindre. Det som var bra var att det fanns ett gemensamt ägareintresse mellan dessa två ställen och det gjorde att de artister som uppträdde på Nalen ofta även kom hit upp till Frösön.
Tyvärr så brann Runeborg ner, eller om det bara revs, försvann gjorde det i alla fall.
Ha det så mysigt nu i kväll ;-)

Ruta Ett sa...

Minnet jag har av den här låten är från gymnasiets gympatimmar. Vi skulle alltid värma upp genom att jogga runt salen till "Wild cat blues", men jag gillar den.

Ingela sa...

Hemma fanns det en EP med "Petit fleur" men de andra låtarna minns jag inte vilka det var.