tisdag 12 september 2023

Dagens fönster ...

Ett fönster som fångades i skotska Plockton. Å, det var som paradiset! 

 

Vi satt på stranden och drack kaffe ur gröna plastmuggar .., en svansviftande Border Collie närmade sig allt eftersom.

Hen kände väl förstås doften av en god macka. 

Och om man vill ta sig en närmare titt på Plockton, då kan man klicka på den här länken. 


Det var i Plockton vi mötte Danny McFee, den där härlige fiskaren som pratade in en gratulationshälsning till Anders, som då fyllde 30 år. Denne skäggprydde man med sitt varma leende.

Sju år senare förstår jag bara inte hur jag vågade fråga totalt främmande människor om dom kunde säga "Grattis Anders på födelsedagen!" 

Det var poliser, andra hotellgäster, ett butiksbiträde, AirBnb-värdparet och inte en enda en tvekade! Alla ställde upp! Ja, det kan jag säga, att skottarna gick rakt in i mitt hjärta. 

Nere vid hamnen såg det ut så här ..., människor som väntade på färjan och där var hummertinor på rad.

2 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Fina minnen.

Elisabet. sa...

Bert Bodin: Det nästan bästa med bloggen, det är ju att det blir som ett enda stort album. Om jag hade haft vanliga bilder i just olika album, så bökigt att leta reda på rätt bild. Här är det bara att skriva in sökordet och vips, hittar man hela resor och annat samlat.