tisdag 12 september 2023

Ett irriterande svar ... 

Vet ni vad det är? Jo, när man försöker logga in på en sida man besökt för flera år sedan och nu är det dags igen och precis hela tiden möts man av orden "Fel användarnamn eller lösenord". 

Användarnamnet kan jag, men lösenordet? Jag använder ju ofta samma lösenord till nästan allting - ja, jag vet ..... -. 

Och man får en länk med ett nytt lösenord på hundrasjutton bokstäver - mest konsonanter - och man tänker att ja, jag tar väl det till slut, men svaret blir detsamma: "Fel användarnamn och lösenord". 

Till sist blir man galen.

2 kommentarer:

Turtlan sa...

Det känner jag igen! Tacka vet ja inloggning med bank id. Mer av det!
Jag har en gammal mailadress som jag inte kan logga in på. Det är något knäppt typ att återställningslösenordet kommer till den adressen för att kunna logga in på kontot för att säga upp kontot. Jag ungefär så. Moment 22.

Elisabet. sa...

Vansinnigt irriterande! Men detta med bank-id är ju suveränt.