fredag 26 december 2008

Annandag Jul och vad gör man ....?

  • Skjutsar hem sonen med hyrbilen, ja, den lilla Ford Fiestan ..., jag tar omvägen längs havet bara för att det är så vackert ..., solen flödar ..., lämnar av sonen vid det lilla huset som en gång var mitt hem .., vidare längs lilla slingervägen där jag så många gånger promenerade med vår cocker ..., havet till höger ..., och från cd-spelaren sjunger Sanna, Shirley och Sonja på spår nummer 5 och jag accompanjerar villigt .., höööögt sjunger jag!
  • Jag skurar golvet i farstun - där grannens kompisar nog har tappat en hel drös med drinkar -; alldeles klibbigt är det och äckligt.
  • Handlar ..., det är fullt på parkeringen då Elgiganten har stor-rea och kunderna har släppts in två och två ..., andra har fått köa och vänta på att två som handlat ska komma ut .., och så där har det fortsatt. Jag parkerar på baksidan av butiken och Magnus öppnar åt mig.
  • Kokar fisk till pElle.
  • Tar ut en fläskfilé ur frysen .., det blir gryta till middag.
  • Kollar klockan. Snart ett. En timme kvar tills pensionatsvärden anländer med tåget.
  • Njuter av att vara ledig.
  • En gång till: njuter av att vara l e d i g.

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Om ett par timmar, när flickorna åkt hem för den här gången, ska jag också säga det ordet högt för mig själv några gånger....

Elisabet. sa...

bloggblad: ja, du .., tänk om man finge vara ledig helgen också ..., men jag har en veckas ledighet fr.om. onsdag nästa vecka.

Och så har jag ordnat så att Andreas arbetar från ett till sex på tisdag .., så då får jag ju sluta fem timmar tidigare!

Halleluja!

Evas blogg sa...

Ha det nu så fint med PV, PElle och fläskfile'!!

Cattis sa...

vilka härliga speglingar i fönstren!