onsdag 24 december 2008

På väg ...


Saknar hon som är mormor sina barnbarn en sån här dag?
Svar: gissa två gånger!

Och nu är arbetsdagen tillända och det blev en trivsam dag, tillsammans med den alltid lugne och vänlige Rickard, Filip (världens snabbaste kassörska/människa .., läser till röntgenskötare ..), den påhittiga och skrattiga Lindha och pantrummets mästare: Fredrik H.

Massor med kunder som alla hade bråttom och nu skulle inhandla det allra sista och somliga kom tillbaka en stund senare och hade glömt nåt ännu viktigare och loooog och förklarade att "ja, du vet .,. det är mycket nu!"

Och hur många God-Jul-hälsningar som helst får den som sitter i kassan och god-jul-kramar och kindpussar också och man blir bara glad.

"Jobbar du alltid?"frågar dom.

"Men i morgon är du väl ändå ledig ..? Jaså, inte det heller .. men ...?" säger någon annan.

När vi tillsammans med den långe och trygge väktaren stänger för idag, säger jag .... "tack ska ni ha, det har varit himla trivsamt att jobba med er ..." och det har det verkligen varit.

Och så kör jag hem, med Fredrik intill mig .., han bor nämligen tvärs över gatan.

Nu bär det iväg till bonnalandet hitom Hörby.

Lilla hyrbilen är riktigt angenäm att köra, - lite skumpig bara så där som småbilar ofta är - och jag känner mig så rik och lycklig som får ratta en bil i hela fem dagar.

Innan jag slutar vill jag passa på att gratulera alla bloggvänner som heter Eva och har namnsdag idag!

Eva på Frösön är en av dem.

Ha det nu så jättebra och tack för alla rara god-jul-hälsningar i inlägget här nedanför!

4 kommentarer:

Monica Hansen sa...

God Jul!

Elisabet. sa...

Monica: ååå, God Jul till dig också!

Tuvstarr sa...

Ett vackert julfönster har du fått, så härligt vinterligt.
Frohe Weihnachten - God Jul till dig.

Evas blogg sa...

Åh tack för namnsdagshälsningen! Inte måmnga som kommer ihåg den, en dag som denna. Och tack för det jättefina hjärtat! En fortsatt fin helg önskar jag dig!