torsdag 25 december 2008

Annas inköpslista ...



Så här är det.

Anna är en sån där kund som man blir glad av.

Hon är alldeles oerhört varmhjärtad, har glittriga ögon och hennes leende tycks äkta.

När hon igår kom in i affären stod jag vid mejeridisken och så brer hon bara ut armarna och säger .., ååå, kom ska jag ge dig en kram och av bara farten får man en kindpuss också!

Då förstår ni.

Anna arbetar också i butik - säljer presenter och sånt hos Sjögrens på gågatan - och hon är född 1970 .., är Våg och lillasyster.

"Ja, du .., ett riktigt sladdbarn är jag!" säger hon och smajlar.

När jag ser en sån här lista och kollar lite närmare ..,då tänker jag ungefär så här:

"Hmmm .., hon förkortar .., destillerat vatten blir dest v ..., och ladda mobilen blir "ladda mob" .., ja, prinskorven blir "prinsk" .., så antingen är hon förfärligt trött och slut på .., eller så är hon en rationell madame som inte klottrar i onödan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kjempefint.
Ser ut som glassene gir sp fint ett mønster på veggen.

-B-

Turtlan sa...

Härlig lista!

Kör också med div egna förkortningar på mina inköpslistor:

Cr Fr (gissa vad)
Pot (lätt)
Toa Hushp (inte så svår...)
Bröd x 2 ( dvs en ljus, en grov brödsort)

Tja, nåra exempel!

God Jul i efterskott!

Elisabet. sa...

Turtlegirl: ja, den var lätt ..-)

Kul att se dig igen!

God fortsättning, förresten!