tisdag 23 december 2008

Ett sent dan-före-dan-fönster ..


Om ni kollar noga (ja, klicka på bilden .., då blir det bättre!) ser ni katten Trisse som längtar efter ett skrovmål bestående av små pippifåglar.
Han sitter på kökssoffan.

"I morse tittade jag ut och tänkte, Åh - som ett julkort.

Sen, då det var ett fönster jag tittade ut genom, kom jag att tänka på dej.

Kameran åkte fram, sen gick jag ut och tog lite bilder också.
Inne igen kom jag på att en fågel i bild vore ju fint. Såg då att Trisse satt och spanade efter samma sak.

Nu var det knivit värre att få allt att stämma samtidigt som batteriet i kameran tog slut och jag måste hitta batterier med åtminstone liite laddning kvar för att få till det...och så var det fåglarna som bara kom lite sporadiskt men Trisse satt tålmodigt kvar och väntade.

Senare såg jag dock hur han tog ett språng rakt in i fönstret när han var så inne i sitt äventyrsprogram att han glömde bort rutan :-)

God jul på dej!"

Tove Graeffe
Meåfors Getgård

1 kommentar:

mossfolk sa...

Tittar förbi och önskar dig och pElle en riktigt God Jul!!!