fredag 5 december 2008

Gissningstävling ..



10 poäng.


Från en magsjuk herreman (det är den mannen, fast i yngre årgång, som ler så fint mot fotografen på bilden här ovanför ., vänligen notera vad gossen just är i färd med att studera ., just det: fåglar!!) kommer ett collage med lite bilder från hans uppväxt och lite till.

Mannen i fråga finns med på de äldre bilderna och torde vara ett bekant namn på den här sidan.

Ingen aning?

Okej.

På 8 poäng då.



Fjäll i alla former ligger honom varmt om hjärtat.

Sommar ...



6 poäng ...

Som vinter.

Och kameran har han alltid med sig.




4 poäng.

Mannen i fråga är musikalisk (se bilderna: spelar gitarr och dragspel) känslosam, ömsint, rolig, sprallig och i nuläget: väldigt förälskad.

2 poäng.
Mannen talar ångermanländska.



1 poäng.

Det här är en typisk bild från den mannen.
Han är nämligen inte den som faller i farstun för det eleganta och pråliga.

Nu måste ni väl ändå ...?

"Först öppnade rätta lösningen belönas med en ståtlig medalj."

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror det är Hasse. :-)

Elisabet. sa...

*tadam*tadam*... pukor och fanfarer!

Ellis vinner härmed den fina medaljen som kommer med posten.

Grattiskram från Ystad och säkert från Hasse också!

Anonym sa...

Hurraaaa! =) =)

Elisabet. sa...

ellis: dessutom får du kaffe och en lussekatt om du slår dig ner i min soffa .,. jag ska ha munskydd och inte smitta dig med sjukbaciller!

Anonym sa...

Klart jag slår mig ned!

Jag har baciller jag med. Inte lika besvärliga som dina, men energiknyckande.

Och gärna kaffe. Jag har just konstaterat att svartvinbärste är ä c k l i g t. (Tycker om te, men INTE den smaken, tydligen. Urk.)

Anonym sa...

Först tänkte jag Jom, men sen var det Ångermanland där blev det Hasse...Mamma, jag läser din blogg mer än du tror :)

Elisabet. sa...

annapanna: jag lade ju en liten fint där .., med fågeln .., tänkte att jag skulle få in er på Gunnar i Jämtland .., men se det gick ju inte ..-))

Evas blogg sa...

Hasse, helt klart! Men jag var för sent ute, har ju varit borta hela dagen!

Elisabet. sa...

eva: ja, det gäller att hålla sig hemma ..-)

Nåja, du kan få ett tröstpris.