fredag 5 december 2008

Liberala idéer ...



I rehabiliteringen ingår även litteraturstudier.

I brist på annat får Svensk Damtidning duga.

På sidan 22 berättar den här damen, - en kvinna som hyllar de liberala idéerna -, hur hon, via en dejtingsajt, mötte sin nya kärlek.

Vissa kriterier måste trots allt uppfyllas av den som skulle fånga hennes intresse; bland annat var det väsentligt att mannen uppbar Akademisk Examen.

Akademisk Examen.

Just det.

Och sicken tur damen hade, för tänka sig, en man med de rätta attributen dök slutligen upp och fick godkänt på alla punkterna och nu är allt som det ska.

Att på en dejtingsajt hitta en man med akademisk examen är sannerligen inte svårt; nittiofem procent av alla män på Mötesplatsen - där jag själv tillbringade ett hektiskt år - påstod sig vara ytterst vältränade, på alla sätt och vis empatiska och slutligen: antingen akademiker eller egna företagare.

Såklart spelade de flesta även golf.

Och så kände sig alla männen minst tjugofem år yngre än sin verkliga ålder.

Själv sökte jag förgäves efter en man med anknytning till affärsvärlden.

Tja, typ Konsum eller Ica.

Möjligen Hemköp.

I värsta fall Lidl.

En mattelärare med akademisk examen, visade sig vara den mest ihärdige.

Det går det med.

9 kommentarer:

Musikanta sa...

Om jag någonsin någon gång mer i mitt liv skulle trängta efter en ny man vid min sida skulle han först och främst vara HANTVERKARE med många specialiteter på samma gång! Även datakunniga skulle ha företräde framför rena akademiker...

Men jag är nöjd med min MM, han är både akademiker och lite hantverkare i alla fall. Han hjälper mig också när datorn strular.

Elisabet. sa...

Och om jag NÅGON gång (men jag har ju pElle ...) skulle behöva annonsera igen, då skulle dataexpert komma högt på listan ..-)

Väldigt högt.

Kock också. (men PV är excellent sådan!Hans stekta tåsk går inte av för hackor .... hantverkare ..,det fixar han också galant!)

Anonym sa...

Och HUR svårt är det att steka torsk???? *smajl*

Elisabet. sa...

anonym: är man anonym får man inget svar annat än ett sånt här. *smajl*

Anonym sa...

Hvis jeg skulle få meg en kjæreste engang,er det nok ikke viktig hva han gjør,men hvem han er.

Elisabet. sa...

bente: ååå, ja, precis så är det ju!

Bloggblad sa...

Och jag fick en som kan fixa det mesta, fast mat... näe, jag VILL inte äta pannkakor varenda dag...

När han var ung och arbetade på ett gammeldags mentalsjukhus, lärde han sig sticka disktrasor och locka hår på gammeldags papiljotter, men de färdigheterna har jag aldrig fått se.

Elisabet. sa...

bloggblad: men då har ni ju gemensamma intressen, jag menar, det här med stickningen!

Och stickade disktraskor .., det är sannerligen inte allom gifvet att hafva en sådan make!

Anonym sa...

*skrattar*...

Du är för härlig, Elisabet... :) Det fattade väl vem som helst, att det var en mattelärare som skulle stjäla ditt hjärta! :)