lördag 9 maj 2009

Filmstudio ....

I fredags packade jag ner en av mina älsklingsfilmer i min ryggsäck.

Den ska vi se ikväll.

"Är den bra ...? Men det låter inte som särskilt mycket action ...?" sa pensionatsvärden.

Om jag säger som så ., så delar vi inte alltid uppfattning om vad som är sevärd film.

"Italienska för nybörjare", som jag ÄLSKAR, orkade han inte ens se till hälften.

"Jodå, den här är helt underbar, jag tror nog att du kommer att tycka om den!" sa jag till honom.

Ja, om kvällens dvd som jag har med mig, alltså.

Det ska bli spännande att se vad han säger.

Fast action ....

9 kommentarer:

Bettankax sa...

Obetalbar! Måste se den igen.

Mian sa...

Trevlig dokumentär!

Elisabet. sa...

Bettankax och Mian: då är vi tre ..-)

Ingela sa...

Har du läst "Grabben i graven bredvid"? Så är det när Ö och jag ska se film.

*P* sa...

När jag äntligen fick se den, så tyckte jag bara att den var så tragisk. Jag som trodde att det var en komedi...

S o F sa...

Åh, italienska för nybörjare - den var ju sååå bra!

Ha det!

hilda sa...

haha, ja det blir spännande! den är ju rätt speciell.
jag vet annars att min far gillar typ historiska filmer, lite sorgligt/dramatiskt med krig och apartheid och sånt. tror jag.

Elisabet. sa...

Till er alla: jag ska låta intervjua herr pensionatsvärden senare idag, så ska ni allt få höra vad denne man tyckte om filmen.

*P*: Tänk, så olika vi kan se på filmer! För mig känns den inte alls sorglig .., tvärtom ..., på nåt sätt är det här människor som har funnit sin plats i tillvaron och är vi inte rätt lika varandra egentligen ...?
Någon tycker att minigolf är livets lycka .., en annan pratar med sin fågel Jacko?
Jag älskar att knattra på några tangenter och att surra med Pelle.

Elisabet. sa...

Hilda: om jag säger som så .., så har du helt rätt ..-)