lördag 9 maj 2009

"Kom och kolla på min handöverfräs!"



Allt eftersom tar det sig, bygget på det som en gång var en dansbana.

Ni observerar väl hur oerhört elegant han har sågat på snedden ..., ja, jag fick minsann komma ut och titta.

Det blir alltså inget regelrätt staket alls, utan mer som en långbänk fast med en högre och en lägre del.

Då kan man ha olika stora eller små blommor i krukor där och det blir, enligt mitt sätt att se det, mer "levande".

Och så kan man slå sig ner på bänken också, om man vill.

"Man kan också förvara saker på insidan ...?" säger pv.

"Aldrig! Då blir det bara ett rat-hål ..., nej, det får bli brädor för på insidan också ...!" säger bloggmadamen bestämt.

Förresten hälsar han att det inte alls var nån "kompromiss"; den här varianten var enligt hans förslag.

Tror han, ja .-)

(Medan han bygger lagar jag mat och diskar. Här frodas könsrollerna, jepp. Ser ni spaljén i bakgrunden? Det var i alla fall helt och hållet min idé. Där växer humle som ska täcka den biten av väggen ....).

7 kommentarer:

Bettankax sa...

Å han såg som en man..
Å han bygg som en man..
Å han kooompromiss som en man ska

(näe nån höjdare till textförfattare blir jag aldrig, men jag försökte i alla fall)

Elisabet. sa...

bettankax: men han tycker nog tvärtom .., att det var jag som fick ge med mig ..-)

Ellis sa...

Du - jag tror jag klipper av vartenda hårstrå när jag kommer.
Här ska klonas!
I brist på lab kanske ett växthus duger? he he....

Elisabet. sa...

ellis: jag har redan sparat en hel drös med hårstrån och lagt dem i en väl förstluten påse ..-)

Turtlan sa...

Här läser man om samma sak som jag ska skriva om nu.... det där med könsroller.

Samma erfarenhet här alltså :-))

Natt Turtlan

aurorabuddha sa...

Jag ville bara saga att en gang sag jag pa tv om brittiska tradgardsmastare. Dom hade en "flower theater" en blomsterteater! Det var tre-fyra vaningar med blomkrukor pa varje rad. Jattegulligt. Ser ut som om du gor en san Flower Theater. Lyckans ost!

Elisabet. sa...

Turtlan: ,-) Ja, jag läste hos dig och log och tänkte att det är tur att det inte bara är 55-årsdamer som sköter om det mera ..., lättvindiga som målning, tvätt och matlagning .-)

aurorabuddha: men du förstår så fint det blir ..! Vi kompromissar och kompromissar och har oss!