tisdag 5 maj 2009

På väg till landet Halland ...


(Nej, jag lyckas aldrig drapera sjalen så där vackert som många andra gör ...)

Och det viktigaste är på plats.

Herr Canon, laddaren, kortläsaren, min älsklingsparfym, pennan .., DN (tack du underbare Rexxie för 3-månadersprenumeration till superlågt pris!) ..., mobilen ..,där finns inhalator och Ramipril och hostmedicin utifallatt ...(jag tänker på medresenärerna) ... och korsord och läppstiftet, det där nya som smakar så gott.

Nu ska jag bara svänga förbi bokhandeln, så är allt klart för att kliva ombord på pågatåget som lämnar stationen 18.08 pip.

Det känns bra.

Två helt lediga dagar.

Som en liten semester blir det.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du får lugna ,sköna dagar och att du får sova ordentligt/Kram Babsan

Elisabet. sa...

Babsan: jo, där är det lugnt .., jag ska minsann filma och visa skillnaden ..-)
Kram till dig också!

*P* sa...

Åh, vad ditt liv låter härligt!

Jag hoppas att ni får fina dagar tillsammans, du och pv. =0)

Tankevågor sa...

Ha det så skönt i Halland! Tycker visst att du draperar snyggt!

maria i oslo sa...

Din drapering är vacker!

Njut minisemester!

missis p sa...

´Du behöver verkligen inte bekymmra dig!!!! Du e så fin alltid. Läppstiftet som smakar så gott....Vilket märke e det??? Vilken e din favorit parfym?? Min e Versace den rosa vackra flaskan. Tyvärr SNART slut,,, måtte mannen snart ut o flyga igen så jag får en ny.
slappna nu bara av o ha det så underbart du kan o hoppas ni slipper regnet. Mannen va imorse uppåt Ängelholm på jobb. Regnet stod som spön i backen Vi snackar om kl 6 ca på morgonen.....ja han e uppe i ottan . Börjar halv 4Kram på dig o PV

Mildamakter sa...

Härligt - hoppas att vädergudarna är med dig :o)

Bloggblad sa...

Den draperingen duger verkligen!

Ha det så härligt - lite olika eskapader vi ska iväg på, du och jag.. :) (jag ska till nunnorna...)

Elisabet. sa...

*P*: ja, det är härligt ..., det tycker jag också .-.)

londongirl och maria i oslo: men jag vet ju hur det ska se ut, egentligen .., jag mer som bara tjorvar runt sjalen!

Bloggblad: jaha .., ska madame gå i kloster ..-) Nu måste jag kolla noga på din sida!

Missis P: älskade arbetskamrat som är så snäll så jag får bli ledig på torsdag ..., å, jag köpte det på Åhléns, läppstiftet, du ska få se det när jag kommer på fredag. Tack igen som arbetar åt mig!